Hej avgifts- och hyreshandläggare!

Fastighetsägarna GFR AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fastighetsägarna GFR AB i Stockholm, Uppsala, Gävle, Skövde, Jönköping eller i hela Sverige

Hej avgifts- och hyreshandläggare!
På Fastighetsägarna Service tycker vi om att jobba mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande. Vi är challengers!

Har du en fallenhet för både kundkontakt och siffror? Är du intresserad av fastighetsbranschen och vill jobba i ett företag med stort framtidsfokus? Börja jobba hos oss som avgifts- och hyreshandläggare och bli en del av ett superteam!

Om rollen
Som avgifts- och hyreshandläggare ansvarar du för administration av hyror och avgifter, registrering av lokalkontrakt, uthyrning av garage och parkeringsplatser för våra kunder som är privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Du kommer främst att ha kontakt med fastighetsägare, brf-styrelser men även med boende, mäklare och banker.

Du ingår i ett team om elva personer som tillsammans jobbar för att svara på kundernas frågor över telefon, ärendehanteringssystem och i den digitala kundportalen. Teamet har ett nära samarbete med vår kundservice, ekonomer och förvaltare men även med andra kollegor i organisationen som jobbar inom områden som teknik och juridik. Hos oss får du en möjlighet att vara en viktig del i arbetet med att hitta nya bättre lösningar och utveckla våra arbetsprocesser som gör att vi blir ännu bättre.

Vem är du?
Du kommer till ett företag som vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor och du känner dig trygg i din vilja att lära dig och din förmåga att hitta svar. För att du ska trivas i rollen är det därför viktigt att du är självgående och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före och det är viktigt att vi vågar utmanas och pröva nytt. Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra inom teamet är också väldigt viktigt - det vill vi att du också tycker när du väljer oss! Då tjänsten innefattas av en stor dos kundkontakt så tror vi att dina kollegor beskriver dig som en serviceminded och prestigelös person som också har förmågan att se helheten. Vi tror även att du har en förkärlek för siffror och ett gott affärssinne.

För att axla rollen så ser vi att du har utbildning inom ekonomi eller fastighetsförvaltning med ekonomisk inriktning till exempel från YH-utbilning, högskola eller liknande. Du har erfarenhet av att ha arbetat i en kundnära roll inom exempelvis kundtjänst. Vidare har du en god vana av att ha arbetat i affärssystem, det är meriterande att ha jobbat i Xpand likväl som att ha goda kunskaper inom Excel. Viss juridisk förståelse (bostadsrätts- och hyreslagen) är en fördel men inte ett krav. Utöver ovan ser vi även att du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Jobba hos oss!
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 270 miljoner kronor per år och är 260 medarbetare.

Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin (https://se.linkedin.com/company/fastighetsagarna-service) och spana in vår karriärsida! (https://www.fastighetsagarna.se/om-oss/arbeta-hos-oss/)

Sök!
Tjänsten som avgifts- och hyreshandläggare är på heltid där provanställning på 6 månader tillämpas med tillträde enligt överenskommelse.

På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor - så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!

Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.

Bästa hälsningar

Emelie Kyhlstedt

Chef Avgift- och hyreshandläggning

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-05-02

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Fastighetsägarna GFR AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Fastighetsägarna GFR AB (org.nr 556156-0839), https://www.fastighetsagarna.se/om-oss/organisation/fastighetsagarna-service/

Arbetsplats
Fastighetsägarna

Kontakt
Emelie Kyhlstedt
emelie.kyhlstedt@fastighetsagarna.se
08-617 77 81

Jobbnummer
6597419

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fastighetsägarna GFR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fastighetsägarna GFR AB: