Head of Inbound Marketing
Greensearch & Selection AB / Marknadsföringsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Greensearch & Selection AB i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Ystad,
Hässleholm eller i
hela Sverige Telavox är ett high tech IT-bolag som utvecklar en världsledande kommunikationsplattform med lösningar för smart och effektiv kommunikation, växel, chatt och mycket mer. Oavsett om det handlar om en entreprenörsdriven startup eller en gigant bland giganter, så bidrar Telavox till att göra företag mer öppna, effektiva och tillgängliga. 200 anställda och omsätter 400 milj, kontor i bl.a Malmö, Stockholm , Köpenhamn, Oslo
Vad gör en Head of Inbound Marketing ?
Head of Inbound Marketing måste veta vilka nya kanaler och plattformar det finns, vilket värde de har, hur, vad och när man ska använda dessa. Ansvarar för att ta fram webbinnehåll och webbstrategier och att man löpande digitalt följer upp, analyserar och utvärderar effekten av marknadsföring, använder flitigt datan för att planera, optimera och identifiera kontaktytorna som genererar mest leads, konvertering, försäljning och störst kundvärde. Dvs bäst resultat.
Fokuserar på ett starkt flöde av leads och knyter ihop marknadsföringen av heta leads med försäljning, tar hand om leadsen på bästa sätt.
Ansvarar och driver ett team med 2-3 personer, som alla sitter i Malmö, med ansvar för
• Payed online marketing
• MA + CRM
• Conversion
Affärsmässigt ska du räkna på marketing ROI
Planera, utforma strategier och följa genom att definiera mätbara KPI/ mål, analysera.
Planera och projektleda både verksamhet och personal.
Mycket god förståelse för försäljning, affärsutveckling och digitalisering. Stark meriterande med en bakgrund från SaaS företag och/eller från telecom
Du måste ha minst flera (5) års dokumenterad praktisk erfarenhet av Inbound Marketing och Content Marketing från en större organisation. Vi ser gärna att du har arbetat internationellt då vi expanderar i Europa.
Definition på Inbound Marketing
Inbound marketing är en kundcentrerad marknadsföringsmetod som går ut på att optimera sitt innehåll på webben för att attrahera fler och rätt kunder. Genom att veta exakt vem din ideella kund är kan man anpassa innehållet utifrån kundens behov och intressen.
Metoden fokuserar på att utbilda och hjälpa kunden genom att skapa efterfrågad information om problemställningar och först i ett senare skede presentera sina produkter eller tjänster, när kunden förstår värdet. Information brukar kommuniceras genom bloggartiklar, videos, pods, infographics och annat som faller inom begreppet content/innehåll.
Content Marketing kanske du har hört talas om. Content är en del av Inbound Marketing metoden.
Metoden är uppdelad i 4 faser och går ut på att, genom rätt innehåll, attrahera besökare till sin web, konvertera dem till leads, omvandla dessa till kunder och för att sedan bli promoters.
Attract: Att omvandla okända prospekts till besökare på er webb. I det första steget gäller det att attrahera fler och rätt besökare till hemsidan. Detta sker oftast genom blogginlägg utformade efter dina ideella kunders behov, med rätt sökord och nå dem genom delning i sociala medier som Twitter, LinkedIn, optimering mot google etc.
Convert: Nästa steg är att omvandla dina besökare till leads. Det sker genom att få dem att konvertera och lämna ifrån sig kontaktinformation, exempelvis en mejladress. För att detta ska fungera måste man erbjuda besökaren något i gengäld som är tillräckligt värdefullt för att de ska lämna ut informationen. Det kan vara ett nedladdningsbart material i form av en e-bok, guide eller ett whitepaper.
För att de ska kunna lämna ifrån sig information och få ta del av materialet de vill åt så måste de först klicka på en Call-to-action(en knapp som den som ligger längst ner i denna artikel), komma till en landningssida, fylla i ett formulär och sedan få ta del av erbjudandet på en tacksida.
Close: Leads till kunder. När man har attraherat besökare och omvandlat dem till leads är det dags att förvandla dem till kunder. För att kunna göra detta finns det några olika verktyg som kan hjälpa till. CRM, closed-loop reporting, marketing automation och e-mail är exempel på dessa verktyg. Dessa verktyg ser till att du vid rätt tillfälle kan kontakta leadet, hålla koll på dess historik, skicka rätt e-mail med rätt innehåll för att vid bra tillfälle kunna stänga affären. Du skulle också bara kunna plocka upp luren och ringa dem och boka ett möte. :)
Delight: Omvandla kunder till promoters. Efter att en affär är avslutad så finns det fortfarande jobb att göra med kunden. En nöjd kund fungerar som en evangelist för företaget och hjälper till att sprida budskapet om er och det jobb ni gör. Använd undersökningar för att se vad ni gjorde bra och mindre bra för att kunna förbättra er. Bra hjälpmedel för att kunna fortsätta förse kunden med bra och relevant information är att skriva innehåll vars syfte är att stötta befintliga kunder. Cross-sell och upsales-möjligheter blir också möjligt i denna fas.
Kan det vara du?
Vi erbjuder dig en spännande utmaning i en platt och flexibel företagskultur och skön miljö, bland riktigt skickliga arbetskollegor. Du får mycket bra utvecklingsmöjligheter. Vi är under stark tillväxt och expanderar ut i Europa med god lönsamhet.
Vi hoppas att du kan börja jobba hos oss på vårt fina huvudkontor i centrala Malmö, vi har löpande urval så skicka gärna in din ansökan redan idag! Har du frågor är du välkommen att höra av dig till Carl-Rafael Fredson, Greensearch & Selection AB, 0703-817080
Varaktighet, arbetstid
Heltid Fast anställning tills vidare
Publiceringsdatum2018-03-05ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGreensearch & Selection AB
AdressGreensearch & Selection AB
Stora Varvsgatan
21111 Malmö
KontorsadressStora Varvsgatan, Malmö
Jobbnummer 4001914
Observera att sista ansökningsdag har passerat.