Har du erfarenhet av leverantörsreskontra och ar

Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm i Stockholm, Solna, Järfälla, Upplands-Bro, Södertälje eller i hela Sverige

Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker Adecco Finance & Legal en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra med goda kunskaper i SAP till uppdrag hos vår kund!

Publiceringsdatum
2009-12-02

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med leverantörsreskontra och dina arbetsuppgifter innefattar bl.a.:
• Samarbete med och support till våra leverantörer samt internt i frågor såsom fakturabetalning, betalningsvillkor och masterdata för leverantörer.
• Processutveckling
• Viss fakturahantering
• Uppföljning och avstämning av leverantörsrelaterade konton i balansräkningen

Erfarenheter
Vi söker dig med ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå och några års erfarenhet av leverantörsreskontra, gärna på ett internationellt företag. Du har vidare goda kunskaper i SAP, och är du även en van användare av Excel ses det som meriterande. Vidare har du goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Som person är du en problemlösare med fokus på förbättring. Du tar gärna egna initiativ när situationen kräver det och arbetar resultatinriktat. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och samarbetar bra med andra. För att lyckas bra i rollen är du även effektiv, ansvarsfull och strukturerad i ditt sätt att arbeta.
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Vi erbjuder
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden! Konsultrollen kommer att ge dig massa ny erfarenhet, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät!
Vi tycker att det är viktigaste är att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent ska tillsättas omgående och uppdraget varar tom juli 2010. Arbetet är förlagt till heltid med sedvanlig kontorstider.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att registrera dig på vår hemsida, www.adecco.se eller via länk http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/default.asp?Page=vacancy/vacancyvisualiza tionbycandidate.asp?lVacancyIden=726724
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Sofia Wigzell på tel: 08-598 982 37.
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-01-31

Företag
Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm
Kungsgatan 4A
11143 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 4A
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
546644

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm: