Handledare för arbetssökande
Itineris / Personaltjänstemannajobb / Solna
2017-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handledare för arbetssökande" (publicerad 2021-03-15) ⬅️
Visa alla personaltjänstemannajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Itineris i Solna,
Stockholm,
Ekerö,
Uppsala,
Avesta eller i
hela Sverige Som handledare i uppdraget i stöd och matchning ansvarar du för att matcha, motivera, coacha och vägleda arbetssökande till egen försörjning genom arbete eller utbildning. Du måste känna till ditt regionala och lokala näringsliv och vara uppdaterad på vad arbetsmarknaden söker just i ditt område. Du skall också helhjärtat drivas av att stötta, peppa och tror på att alla människor har en plats på arbetsmarknaden, oavsett förutsättningar. Du jobbar både i grupp och individuellt med personerna som kommer till oss.
För att arbeta som handledare krävs att du uppfyller minst en av nedanstående kravprofiler:
Kompetensprofil 1
• Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande
poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete,
studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap,
arbetsterapeut- eller socionomutbilning.
OCH
• Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de de fem senaste åren.
Kompetensprofil 2
• Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
OCH
• Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid från något av följande yrkesområden:
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi
• Karriärvägledning
Du bör också uppfylla de generella kompetenskraven:
• Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och
presentationsprogram, e-post samt internet.
• Goda kunskaper i Engelska motsvarande Engelska A på gymnasienivå
Vi förutsätter även att du har vana av att planera och strukturera arbetsdagen insatser både självständigt och i samarbete med dina kollegor.
Erfarenhet av att arbeta med myndigheter utefter olika avtal är meriterande. Datorn ska vara ditt naturliga arbetsredskap. Då vi är
rapporteringsskyldiga till Arbetsförmedlingen förutsätts att du har vana av dokumentation. Bemötande och värderingar är viktiga ledord för
ITINERIS. Hos oss arbetar vi tillsammans och delar med oss av våra kunskaper och erfarenheter.
Du är kommunikativ och intresserad av att hjälpa och stötta människor. Du vill bidra till att skapa samhällsnytta och ser att alla
människor har en plats på arbetsmarknaden
Till oss vänder sig människor som vill hitta sin plats på arbetsmarknaden. Antingen efter en längre arbetslöshet eller sjukdom, andra för sitt första jobb. Vårt uppdrag är att tillsammans med dig ta klivet in på arbetsmarknaden. Hos oss får du ett personligt möte som präglas av omtanke, respekt och engagemang. Vi är vana att arbeta strategiskt, målinriktat och fokuserar hellre på möjligheterna än eventuella hinder. Det går bra för oss nu, varför vi måste anställa en till handledare.
Varaktighet, arbetstid
Vi tillämpar provanställning i 6 månader.
Publiceringsdatum2017-02-07Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-22
FöretagItineris
AdressItineris
Råsundavägen 160
16936 Solna
KontorsadressRåsundavägen 160
Jobbnummer 3306148
Observera att sista ansökningsdag har passerat.