Handläggare till skatteupplysningen, Gävle

Skatteverket / Ekonomijobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Gävle, Tierp, Söderhamn, Östhammar, Avesta eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som handläggare på Skatteupplysningen
innebär i huvudsak att ge information till allmänheten genom att svara på frågor om personbeskattning och folkbokföring via telefon. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen. Arbete sker i snabbt tempo och kan ibland vara rutinartat.

Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. På Skatteupplysningen i Gävle är vi cirka 40 medarbetare uppdelat på två sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en teoretisk gymnasieutbildning
• har minst ett års aktuell erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller annan relevant erfarenhet
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
• har god datorvana och goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete på Skatteverket.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2015-03-04

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Sjöblom, Sektionschef 010-573 16 59
Anita Kalhori, Facklig representant ST 010-573 17 35
Gabriela Larsson, Facklig representant Saco 010-573 15 51
Maria Lönegård, HR-konsult 010-574 58 89

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Skomakargatan 1
80173 Gävle

Kontorsadress
Skomakargatan 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2189940

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: