Handläggare till Regionkansliet i Stockholm

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Till Regionkansliet i Stockholm söker vi nu administrativ handläggare som är strukturerad, flexibel och självgående. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Stockholm består av Stockholms län och Gotland. Verksamheten i regionen är organiserad i fyra polisområden: Nord, City, Syd och Gotland som tillsammans är indelade i 19 lokalpolisområden. Vidare finns det fyra regionala enheter: gränspolisen, operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Regionkansliets huvudsakliga uppgift är att ge stöd till regionen och regionpolischefen samt planera och följa upp verksamheten på övergripande nivå. Regionkansliet bedriver verksamhet i hela regionen där majoriteten av frågorna är av strategisk karaktär och arbetet sker i nära samarbete med regionledningen, polisområden och enheter.

Publiceringsdatum
2023-11-14

Arbetsuppgifter
Regionkansliet söker två administrativa handläggare som kommer jobba i ett team tillsammans men med två olika ansvarsområden. Den ena kommer framförallt ansvara för administrationen kopplat till de operativa verksamhetsfrågorna och sektionen för operativ verksamhetsstyrning (OVS), och den andra mer för administration kopplat till de strategiska forumen och sektionen för verksamhetsstyrning och analys (VSA). Teamet kommer samverka i många frågor och förväntas kunna lösa ut varandras uppdrag samt fördela arbetsuppgifter sinsemellan vid behov.

Rollen som administrativ handläggare på Regionkansliet innebär ett nära samarbete med regionledningen och samtliga tre sektioner på kansliet. Att arbeta som administrativ handläggare på Regionkansliet innebär att vara ett administrativt stöd åt regionledningen, både i och kring deras uppdrag, samt stötta sektionschefer och sektioner på enheten med administrativa åtgärder inom hela enhetens arbetsområde. Du kommer framförallt att hantera regionledningens kalendrar, kalenderbokningar och besök, både interna och externa, samt bokning av resor och annan representation.

Vidare består arbetsuppgifterna bland annat av:
• Hantering av bokning av regionala konferenser och andra event, framförallt via Avropa.se.
• Hantera beställningar i polisens ekonomisystem UBW för Polisregionen Stockholms olika mötes forum (Regional strategisk ledningsgrupp RSLG, Regional operativ ledningsgrupp ROLG, Beslut och föredragandemöte BoF, MBL-möten, skyddskommitteemöten mm) som bereds på Regionkansliet och ha funktion som kontrollattestant i UBW.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Slutförd och godkänd gymnasieutbildning
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet som omfattar heltid och som arbetsgivaren bedömer som relevant under de senaste 5 åren
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och grundläggande i engelska.
• God kunskap och vana att arbeta i Officepaketet

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom statlig myndighet eller offentlig verksamhet med förståelse för rättssystemets uppdrag
• Erfarenhet av att arbeta med stöd åt chefer
• Eftergymnasiala studier inom relevant område, exempelvis administration eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
• Erfarenhet av att arbeta i UBW/Agresso eller andra motsvarande IT-program

Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i denna roll är det viktigt att du uppskattar och har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter som beskrivs ovan. Du är självgående, strukturerad och serviceinriktad och du ser till att dina uppgifter blir gjorda i tid. Samtidigt vill vi att du trivs med att samarbeta i grupp och kan skapa och behålla goda relationer. Eftersom inflödet av arbetsuppgifter varierar behöver du vara stabil och flexibel för att kunna anpassa dig till ändrade förutsättningar och hitta lösningar på situationer som kan uppstå. Vi vill att du är engagerad och intresserad av att utveckla dig själv och den verksamhet du arbetar i.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 28/11 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C164297/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Kontakt
HR-konsult
Catrin Fraghstedt
catrin.fraghstedt@polisen.se

Jobbnummer
8262256

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: