Handläggare till kundservice
Manpower Huvudkontor / Butikssäljarjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Huvudkontor i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.
Till vår kund Kronofogden söker vi 4-6 stycken handläggare till kundservice med placering i Östersund. Initialt är detta ett längre uthyrningsuppdrag, dvs du är anställd av Manpower, men med stora möjligheter att i ett senare skede få anställning direkt hos Kronofogden.
Som medarbetare vid Kronofogden har du en viktig opartisk roll i samhället. Det är Kronofogdens uppgift att se till att den som har pengar att fordra ska få hjälp att driva in dem. Men det är också Kronofogdens uppgift att se till att den som har en skuld att betala ska få stöd och vägledning för att reda ut sin situation. Balans i ekonomin helt enkelt. Det är ofta både utmanande och givande. Är du rätt person för jobbet?
Publiceringsdatum2016-02-02Dina arbetsuppgifterAtt jobba som handläggare på Kronofogdens kundservice innebär att via telefon och e-post besvara frågor från privatpersoner och företag. Du hanterar en stor mängd inkommande samtal och e-post och du arbetar med telefonen, datorn och olika system som främsta arbetsredskap. Kundservice är ofta kundens första kontakt med Kronofogden och ansiktet utåt. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och se lösningar på olika situationer.
Arbetet ställer också stora krav på den kommunikativa förmågan som leder till att vi skapar förtroende i mötet med våra kunder. Du är lyhörd inför kundens behov och kan på ett enkelt sätt ge vägledning och korrekt information till kunden.
Du kommer arbeta i team tillsammans med ca 20 kollegor som sitter i ett öppet kontorslandskap.
Vem är du?
Vi söker dig som:
• har 3-årig gymnasieutbildning
• har mycket god samarbetsförmåga, självkännedom, personlig mognad och kan visa empati
• har relevant och aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter där huvudarbetsuppgiften varit att bemöta kunder via telefon och e-post
• visar ett stort engagemang, drivs av att ge kunder bra service samt gillar att prata med kunder i telefon
• är mål och resultatinriktad
• är van att strukturera ditt arbete och behålla lugnet även vid arbete under tidspress
• har goda datorkunskaper och kan arbeta i flera olika system samtidigt
• kan uttrycka dig väl både skriftligt och muntligt på svenska och engelska
• har mycket god pedagogisk förmåga att förmedla kunskap och information på ett lättförståeligt sätt
• tar ansvar för ditt lärande, delar med dig av kunskaper och erfarenheter till andra samt anpassar dig lätt till nya förutsättningar i verksamheten.
Då Kronofogden arbetar med att ta emot ett stort antal inkommande samtal samt besvarar en stor mängd e-post ser vi att det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av det. Vi ser även att det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i kundservice där du bemött kunder som befinner sig i svåra situationer.
Kundservice har öppet vardagar mellan kl. 8,00 - 18,00 och arbetstiden är schemalagd under dessa tider.
Vad kan vi erbjuda dig?
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär av försäkringar, tjänstepension osv och goda fackliga relationer. Det som skiljer är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken snarast möjligt. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut. Så länge annonsen ligger ute är den dock inte tillsatt.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Backman, konsultchef på Manpower, via telefon: 063-576663 eller e-post: Karin.backman@manpow
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Backman 063-57 66 63
FöretagManpower Huvudkontor
AdressManpower Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2648393
Observera att sista ansökningsdag har passerat.