Handläggare som brinner för kundservice, Gävle
Pensionsmyndigheten / Butikssäljarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Gävle,
Söderhamn,
Stockholm,
Botkyrka,
Karlstad eller i
hela Sverige Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 340 miljarder kronor till 2,2 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 7,3 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 200 medarbetare på 8 orter.
Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet
Produktionsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 750 medarbetare och finns på 8 orter från Luleå i norr till Halmstad i söder.
Kontoret i Gävle har ca 80 handläggare fördelat på fyra grupper och nu söker vi medarbetare.
Produktionsavdelningen befinner sig i ett tidigt skede i en större förändring där vi i vår framtidsbild vill stärka våra medarbetare och vår organisation för att i högre grad kunna möta våra kunder där de befinner sig. Vi söker dig som vill vara en del av den förändringsresan.
Som handläggare kommer du att möta kunder i telefon samt handlägga, utreda och fatta beslut i enskilda pensionsärenden. I mötet med kund kommer du att göra allting ifrån att svara på enklare frågor till att informera kring pensionen, jobba för att stärka pensionärer och pensionssparare som konsumenter samt göra en mera utförlig pensionsprognos. I handläggningen ansvarar du för att göra en saklig och rättssäker bedömning i varje enskilt fall.
Då vår inriktning är att våra kunder ska kunna använda sig av våra digitala tjänster i större utsträckning så ställer det krav på dig att på ett pedagogiskt sätt kunna informera om detta till våra olika målgrupper.
Publiceringsdatum2018-11-26Erfarenhet och utbildningDu har en relevant akademisk utbildning och erfarenhet av arbete med kunden i fokus, t ex genom telefon eller personligt möte. Särskilt meriterande är det med erfarenhet från telefonintensiv verksamhet. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Har du dessutom övriga språkkunskaper är det meriterande.
Dina egenskaperDå arbetet innebär mycket kundkontakter söker vi dig som är duktig på kundbemötande och har god förmåga att vägleda och guida kunder. Då en ökad andel av våra kunder inte har svenska som förstaspråk är det av stor vikt att du har god kommunikationsförmåga både i tal och i skrift.
Då Pensionsmyndigheten genomgår en förändringsresa är det av stor vikt att du är flexibel, serviceinriktad samt att du har god samarbetsförmåga. Du är målinriktad, har helhetssyn och god förmåga att analysera problem för att finna rätt väg framåt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationSamtliga tjänster är tillsvidareanställningar med uppskattat tillträde i mars 2019.
Arbetstiden är schemalagd på vardagar under våra öppettider 07:45 ? 16.15
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Vi arbetar löpande med urvalet bland inkomna ansökningar.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
För mer information:
För mer information om tjänsterna är du välkommen att kontakta:
gruppchef Ann-Sofie Vallblom, tel. 072-210 29 85
Fackliga representanter:
ST: Kristofer Dahlgren, tel. 010 454 29 16.
Saco: Malin Strömmer, tel. 0771-771 771 (vxl).
Välkommen med din ansökan senast 2018-12-05. Märk din ansökan med PSL 2018-141.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-05
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2018-141
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPensionsmyndigheten
AdressPensionsmyndigheten
Box 297
80104 Gävle
KontorsadressNorra Skeppargatan 13
Jobbnummer 4478696
Observera att sista ansökningsdag har passerat.