Handläggare och administratör
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-09-09
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-09-09Om tjänstenVill du arbeta i en organisation som gör verklig skillnad för människor i omställning och karriärväxling? Nu söker vi en handläggare och administratör till två kollektivavtalsstiftelser som samarbetar med gemensam kansliverksamhet.
Vi arbetar med att stödja individer i karriärväxling, kompetensutveckling och omställning. Vår verksamhet omfattar både anställda i olika branscher samt scenkonstnärer som står inför förändringar i arbetslivet.
I rollen som handläggare och administratör har du en central roll, du kommer att:
• handlägga och fatta beslut om inkomna ansökningar
• samordna administration kring webbinarier, konferenser och seminarier
• ansvara för kontorsservice och stötta kollegor i organisationen
• ha daglig kontakt med jobbsökare, anställda och organisationer - ofta som första kontaktperson
Tjänsten som handläggare är ett konsultuppdrag på heltid med start den 1:a oktober till 31:a januari 2027 och arbetet sker på plats måndag-fredag under dagtid. .
Om dig
Vi söker dig som är serviceinriktad, kommunikativ, självständig och prestigelös. Du trivs med att ta eget ansvar men har också förmågan att be om hjälp och samarbeta när situationen kräver det. Du är strukturerad, noggrann och nyfiken på att utveckla administrativa rutiner.
Vi ser gärna att du har:
• gymnasieexamen, gärna med inriktning ekonomi
• erfarenhet av administration och kundkontakter
• god digital kompetens, särskilt i Officepaketet M365, Teams och ärendehanteringssystem
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska (gärna även engelska)
Det är meriterande om du även har:
• högskoleutbildning inom HR eller liknande
• erfarenhet av ekonomiadministration eller handläggning
• vana av att arbeta med webbinarier/seminarier
• kunskaper i Excel, Hogia eller om arbetsmarknadens parter, ideell sektor eller kulturområdet
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi arbetar med att stödja individer i karriärväxling, kompetensutveckling och omställning. Vår verksamhet omfattar både anställda i olika branscher samt scenkonstnärer som står inför förändringar i arbetslivet. I organisationen är lyhördhet, engagemang och delaktighet vägledande värden. Vi är cirka 20 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Örebro. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Haymanot Yigremachew
Haymanot Yigremachew via Adecco 's växel 010 - 173 73 00
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
https://www.adecco.com/sv-se Kontakt Business Manager
Haymanot Yigremachew
Jobbnummer 9500507