Handläggare, Namnändringar, Norrköping

Skatteverket / Ekonomijobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Norrköping, Linköping, Katrineholm, Nyköping, Eskilstuna eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Skatteverket är sedan den 1 juli 2017 enda namnmyndigheten i Sverige och handlägger och beslutar i namnärenden utifrån den nya Personnamnlagen från den 1 juli 2017.

Dina arbetsuppgifter som handläggare inom administrativa namnändringar med avgift innebär att du utifrån inkomna ansökningar om namnändringar utreder, beslutar om bifall eller avslag enligt Personnamnlagen. Du arbetar även med utländska handlingar och gör språkliga bedömningar. Mer enkla administrativa arbetsuppgifter ingår också. Arbetsuppgifterna är breda och kräver en förmåga att vara öppen, nyfiken och noggrann. Som handläggare ska du också trivas i rollen att ge service med ett bra bemötande såväl via telefon som skriftligen. Dina engelska kunskaper kommer väl till pass. Arbetsuppgifterna är rikskoncentrerade till sektionen i Norrköping.

I Norrköping är vi tre folkbokföringssektioner, varav ca 20 medarbetare arbetar på Folkbokföringssektion 3 i Norrköping.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom juridik eller samhällsvetenskap
• är öppen, nyfiken och flexibel
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har god analytisk förmåga
• har förmåga att göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har förmåga att planera och organisera ditt arbete
• har ett serviceinriktat och kundorienterat förhållningssätt
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska.

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Anställningen ett vikariat till 2018-12-31.

Från ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-01-30

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margot Holm Almberg, sektionschef 010-576 15 44
Kerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Annsofi Ericsson Lehman, HR-konsult annsofi.ericsson.lehman@skatteverket.se 010-574 72 93

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Kontorsadress
Skatteverket
Personalenheten

Jobbnummer
3933886

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: