Handläggare inom Tobaks- och Alkoholärenden

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Polismyndigheten, region Stockholm har ca 6 680 anställda. Regionen består av fyra polisområden; City, Syd, Nord och Gotland, regionala enheter samt ett regionkansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisområde Stockholm city omfattar geografiskt de centrala delarna av Stockholms stad samt Lidingö stad. Polisområdet består av två lokalpolisområden: Södermalm och Norrmalm samt två utredningssektioner, en joursektion, två utredningssektioner för operativt stöd och ett områdeskansli. Polisområdet bedriver arbete inom områdena utredning och lagföring, ingripandeverksamhet samt den brottsförebyggande verksamheten främst inom ramen för sitt geografiska ansvarsområde.

Verksamhetsuppdraget
Områdeskansliet har det övergripande ansvaret för stöd och service i polisområdet.
Stödet riktar sig i första hand till polisområdets chefer i form av planering och uppföljning av verksamheten och ett nära administrativt stöd (sekretariat). Att ansvara för det dagliga ledningsforumet taktiskt centrum (TC) är en del av detta stöd.
Serviceansvaret innefattar såväl extern som intern service.

Verksamheten vid områdeskansliet är i huvudsak fysiskt placerad inom kvarteret Kronoberg eller vid lokalpolisområde Södermalm.



Publiceringsdatum
2017-01-18

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en handläggare som ska arbeta tillsammans med två handläggare som idag omhändertar alkoholremisserna från kommunerna i hela Polisregion Stockholm.

I arbetsuppgifterna som handläggare ingår att:

• Diarieföring i polisens diariesystem PÄR
• Skriva Polismyndighetsyttranden i remissvar till Region Stockholms kommuner i samband med tillståndsansökningar för tobaksförsäljning och alkoholservering
• Registerslagningar och informationssökning i polisiära system och på Internet
• Stöd i tobaks- och alkoholfrågor i regionen
• Kommunicera internt kring den nya lagstiftningen och samverka med lokalpolisområdena i PO City samt med övriga polisområden i Region Stockholm



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• treårig gymnasieexamen eller motsvarande
• administrativ yrkeserfarenhet
• goda IT kunskaper då handläggningen är digitaliserad
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• erfarenhet av att handlägga myndighetsärenden
Arbetsuppgifterna ställer krav på en förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska språket. Du bör ha ett intresse för tobaks- och alkoholfrågor samt för speciallagstiftning och en vana i att diarieföra i datasystem. Vidare behöver du kunna arbeta både enskilt eller i grupp och handlägga ärenden på ett effektivt sätt utan att kompromissa med kvalitet eller helhetssyn, på Polismyndighetens uppdrag.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då upprättande av Polismyndigheten.

ÖVRIGT
Kontaktperson Fackförbundet ST, Rose-Marie Alnered 0730-598373
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader.
Arbetsort: Stockholm Bergsgatan på Kungsholmen (kvarteret Kronoberg)
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid 40h/v
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Hanna Frummerin 0702-978407

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-25
Ange följande referens när du ansöker: C10723/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Battaglioli annika.battaglioli@polisen.se

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3269165

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: