Handläggare för folkbokföringsfrågor inom vår skatteupplysning

Skatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysnin / Juristjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysnin i Göteborg, Karlstad, Linköping, Örebro, Karlskrona eller i hela Sverige

Brinner du för kundkontakt och är duktig på att förmedla kunskap och information? Med lyhördhet och ett gott bemötande hjälper och vägleder du våra kunder inom folkbokföringsområdet på vår kundsupport Skatteupplysningen.

Här skapar du samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor. Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet

På Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansikte utåt. Du svarar på frågor om folkbokföring från i första hand privatpersoner och vägleder dem i hur de bäst använder våra e-tjänster. Du skapar förtroende genom att vara lyhörd och ha ett gott bemötande. Frågorna kommer främst via telefon, men också via mejl. Du tar själv ansvar för att uppdatera dig om nyheter och förändringar inom ditt arbetsområde. Med hjälp av olika digitala informationskanaler söker du också svar under samtalet med kunden. De flesta frågor är enkla och går snabbt att besvara, men en del är mer komplexa. I arbetet ingår också administrativa arbetsuppgifter som till exempel att skicka personbevis och olika blanketter.

I det här jobbet har du kontakt med kunder hela dagarna och du möter en stor mångfald av människor. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Du utvecklas inom bemötande och kundservice och får bred kunskap inom folkbokföringsområdet. På Skatteupplysningen har du schemalagd arbetstid, som du till viss del kan påverka själv. Det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör en sektion på upplysningsenhet södra på kundmötesavdelningen, med placering i Göteborg.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- ha ett kundanpassat förhållningssätt och bra bemötande
- kunna förmedla kunskap och information sakligt och tydligt
- ha god samarbetsförmåga
- vara noggrann
- arbeta professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
- kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut.

Du ska även ha:

- högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) alternativt aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom Skatteverket
- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- erfarenhet av informationssökning i databaser och på internet.

Det är önskvärt med aktuell arbetslivserfarenhet inom kundsupport där du besvarat inkommande frågor via telefon eller personliga möten.

Bra att veta

Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-07-25

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysnin

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/600".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skatteverket (org.nr 202100-5448)

Arbetsplats
Skatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysningen

Kontakt
Kajsa Granelli, sektionschef
010-5731633/kajsa.granelli@skatteverket.se

Jobbnummer
6839397

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysnin

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysnin: