Handläggare av förvaltningsärenden
Länsstyrelsen i Norrbottens län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
2011-06-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare av förvaltningsärenden" (publicerad 2011-06-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Norrbottens län i Luleå,
Jokkmokk,
Kiruna eller i
hela Sverige Länsstyrelsens rättsenhet arbetar inom ett stort antal rättsområden med bland annat ärenden som omfattar olika former av tillstånd och tillsyn, till exempel vad gäller bevakningsföretag, delgivningsföretag, stiftelser, trafikföreskrifter, kameraövervakning, deponering av pengar, begravningsfrågor och överförmyndare. Enheten har även hand om överklagningar av vissa beslut som fattats av kommuner eller styrelse för viltvårdsområden m.fl.
Publiceringsdatum2011-06-01Dina arbetsuppgifterErfarenhet och kunskap blir avgörande för vilka förvaltningsärenden du får arbeta med.
Vi söker dig som
• har högskolekompetens med inriktning mot ekonomi eller offentlig förvaltning, alternativt erfarenhet från offentlig förvaltning med inriktning mot ekonomi eller ärendehandläggning
• är god administratör och har förmåga att arbeta självständigt
• är utåtriktad, lyhörd och har god samarbetsförmåga
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Det är en fördel om du har
• kunskap och erfarenhet i tillsynsfrågor
• körkort B.
Vi kan erbjuda
• en bra arbetsmiljö
• goda utvecklingsmöjligheter
• generösa möjligheter till flexibel arbetstid
• friskvård och motion på arbetstid.
Länsstyrelsen fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi satsar på jämställdhet och mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vi sätter värde på om du har kunskaper i samiska, finska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk finns representerade i länet.
Läs mer om arbetsuppgifterna och om Länsstyrelsen på
www.lansstyrelsen.se/norrbottenVill Du veta mer?
Kontakta länsassessor Hans Landberg, 0920-960 44 eller 070-684 60 44 eller avdelningschef Britt-Marie Lugnet-Häggberg, 0920-960 41 eller 070-658 67 98. Fackliga företrädare för SACO och ST nås via länsstyrelsens växel 0920-960 00.
Välkommen med din ansökan senast den 21 juni 2011!
Skicka ansökan till Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning administrativt stöd, 971 86 Luleå. Vår e-postadress är
Norrbotten@lansstyrelsen.se . Märk ansökan med
ref.nr. 112-3912-11.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-06-21
Ange följande referens när du ansöker: 112-3912-11
Ansökan kan skickas till e-postadress:
Norrbotten@lansstyrelsen.seKontaktHans Landberg, Länsassessor, 070-684 60 44, 0920-960 44 (Telefon),
Hans.Landberg@lansstyrelsen.seBritt-Marie Lugnet-Häggberg, Avdelningschef, 070-658 67 98, 0920-960 41 (Telefon),
Britt-Marie.Haggberg@lansstyrelsen.seFöretagLänsstyrelsen i Norrbottens län
AdressLänsstyrelsen i Norrbottens län
97186 LULEÅ
KontorsadressStationsgatan 5
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0920-96115
E-postadress:
norrbotten@lansstyrelsen.se Jobbnummer 949926
Observera att sista ansökningsdag har passerat.