Handläggare ärendemottagning

Trafikverket / Administratörsjobb / Härnösand
2022-10-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare ärendemottagning" (publicerad 2024-04-30) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Härnösand, Sundsvall, Sollefteå, Örnsköldsvik, Ånge eller i hela Sverige

Som Handläggare ärendemottagning på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.
Skulle det vara spännande att få en bred inblick och god kännedom om hela Trafikverkets verksamhet och bli en viktig länk mellan allmänheten och organisationen? Skicka då in ansökan till denna tjänst som handläggare ärendemottagning.

Handläggare ärendemottagning

Publiceringsdatum
2022-10-21

Dina arbetsuppgifter
Hos oss på Kundservice och diarium ser vi i framtiden en samverkande e-förvaltning där myndighetskontakterna förenklas för medborgare och företag, vilket innebär en ökad hantering av automatiska ärendeflöden och självservice. Här bidrar du till att Trafikverkets diarieföring och registrering av allmänna handlingar utförs på ett enhetligt och effektivt sätt utifrån säkerhets- och sekretessprinciper. Som representant för Trafikverkets kundservice bemöter du alla dina kunder på ett professionellt sätt så att de känner sig välkomna och får hjälp med sitt ärende.
Du har många kontakter både inom och utanför Trafikverket, och du agerar stöd till verksamheten inom området diarieföring och besvarande av kundärenden.
Två av de viktigaste arbetsuppgifterna är:
diarieföring och registrering av handlingar
handläggning av kundärenden i telefon och i ärendehanteringssystem

Den här rollen passar dig som trivs med strukturerade och likartade arbetsuppgifter av administrativ art. Den passar även dig som trivs i kundmötet och att arbeta i team för att nå målen tillsammans. Tjänsten avser dagtid med flexarbetstid.

Övrig information

Annonsen avser 1 tillsvidareanställning samt 1 vikariat till och med 2023-08-31.
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Intervjuerna är preliminärt planerade att hållas via Skype v 48-49.
Vid eventuella frågor kontanta i första hand rekryterande chef Paula Jonsson, se kontaktuppgifter nedan och i andra hand Eva Möllhagen, eva.mollhagen@trafikverket.se
#LI-Hybrid

Kvalifikationer
Vem är du?
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha starkt kundfokus, god samarbetsförmåga, vara flexibel och lösningsorienterad. Du kommer att ha kontakt många kontaktytor internt och externt, därför är det viktigt för oss att du är kommunikativ och kan förmedla ditt budskap på ett tydligt och förtroendefullt sätt. Du är självgående och trivs med att hantera uppgifter utifrån fastställda arbetssätt och rutiner.
Vi söker dig som:
har en avslutad gymnasieutbildning
har relevant erfarenhet i närtid av arbete inom ärendehantering från en myndighet, kommun och/eller större organisation
har erfarenhet av digitala system med koppling till informationshantering och kundärendehantering
kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:
utbildning i diarieföring och/eller förvaltningsrätt
goda kunskaper i offentlighetsprincipen
erfarenhet av att ha besvarat kundärenden i support eller kundtjänst och arbetat i ett ärendehanteringssystem (till exempel Lime CRM, W3D3, Triss)

Ansökan

Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.
På Trafikverket arbetar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
#LI-AH1

Varaktighet, arbetstid
100% , Provanställning 6 månader

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trafikverket

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13:2022:166".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trafikverket (org.nr 202100-6297)

Kontakt
Rekryterande chef
Paula Jonsson
0101244347

Jobbnummer
7097817

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: