Gruppchefer till Green Cargo kundservice
Green Cargo AB / Chefsjobb / Hallsberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Hallsberg,
Kumla,
Lekeberg,
Örebro,
Degerfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Green Cargo AB i Hallsberg,
Karlstad,
Eskilstuna,
Kil,
Norrköping eller i
hela Sverige Green Cargo Kundservice söker gruppchefer
Green Cargo erbjuder effektiv och hållbar järnvägslogistik för det svenska näringslivet.
Vår vision är att erbjuda järnvägslogistik i världsklass. Vi kör ca 70 procent av Sveriges godståg och med partners når vi hela Europa. Vi är en helintegrerad del av våra största kunders logistikkedja och utgör därför en viktig faktor i utvecklingen av det svenska näringslivet. Vi har verksamhet och anställda på ca 70 orter i hela Sverige, från Kiruna till Malmö. Green Cargo ägs av svenska staten. Koncernen har ca 1 900 anställda och en årsomsättning på ca 4,2 miljarder SEK. Våra kunder erbjuds transporter märkta med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval.
Kundservice är en del av Marknadsenheten på Green Cargo tillsammans med Försäljning och Affärsutveckling. Avdelningen Kundservice består av ett antal grupper indelade i främst branscher. Gruppchefen rapporterar till chefen för Kundservice och sitter med i ledningsgruppen. Sedan 1 september ligger Green Cargos huvudkontor i Hallsberg där denna roll är placerad.
Som chef på kundservice ansvarar du för ett team av kundkoordinatorer som är branschindelade och jobbar med allt från ordermottagning till avvikelserapportering.
Du ansvarar för att:
- Driva Kunderservice framåt genom att leda förbättringsprojekt
- Lyfta kunskapsnivån hos medarbetare
- Säkerställa rätt bemanningsnivå
- Planera och koordinera ledighet
- Säkerställa en positiv kundupplevelse
- Rekrytera nya medarbetare
- Representera/driva kundavvikelsefrågor vid störningar
Du förväntas jobba nära dina medarbetare som du har ett fullt personalansvar för, ha förståelse för var de befinner sig och var de behöver vara och att du vet hur du ska ta dem dit. Du gillar att ha flera projekt på gång samtidigt och förväntas leda några av dessa projekt, exempelvis olika förbättrings- och förändringsprojekt. Detta innebär att du jobbar tvärfunktionellt för att uppnå både Kundservices egna och Green Cargos övergripande mål. Det innebär att du måste ha förmågan att identifiera och utföra aktiviteter som bidrar till måluppfyllelse.
För att lyckas i rollen är du en coachande och strukturerad ledare. Du har förståelse för förändringsresans olika faser och hur den påverkar både på individ- och gruppnivå. Kund- och servicefokus är helt naturligt för dig liksom en affärsmässig förståelse. För att trivas i rollen måste du också trivas att vara operativt delaktig i en miljö med ständiga förändringar i ett ofta högt tempo. Du har en gymnasial utbildning, har lätt för det engelska språket både i tal och skrift samt är en van datoranvändare.
Frågor och funderingar om tjänsten besvaras av Helena Fiedler 070-5919033 eller Maria Roseen 070-2590507.
Varaktighet, arbetstid
100% tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-11-02ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-19
Ange följande referens när du ansöker: 2017/26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Fiedler 070-591 90 33
Maria Roseen 070-259 05 07
FöretagGreen Cargo AB
AdressGreen Cargo AB
Box 114
69423 Hallsberg
KontorsadressBox 114
Jobbnummer 3782291
Observera att sista ansökningsdag har passerat.