Gruppchef Anslutning
Inera AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm,
Österåker,
Karlstad,
Lund eller i
hela Sverige Inera koordinerar landstingens och regionernas gemensamma e-hälsoarbete och utvecklar tjänster till nytta för invånare, vård- och omsorgspersonal och beslutsfattare.
Inera ägs av alla landsting och regioner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras
verksamhet.
Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på
www.inera.seVi söker en gruppchef till Kundservice, 2:a linjen Anslutning
Som gruppchef för 2:a linjen Anslutning ska du ansvara för det löpande arbetet med ärendehanteringen som en del av Ineras anslutningsprocess och uppföljning av den samma. Du ska även ansvara för att strukturera det nya uppdraget om avtalsförvaltning samt att leda, fördela och följa upp de interna förbättringsaktiviteterna och expertisuppdragen utanför Kundservice ram.
Grupperingen hanterar idag olika typer av administrativa uppgifter för hela Inera samt driver olika interna förbättringsaktiviteter. Allt från fakturaunderlagssammanställning, till att vara expertis inom operativa frågor kopplat till avtalshantering och kunddialog, att vara kunniga i CRM-systemets verksamhetsstruktur, vidareutveckling av befintliga rutiner, checklistor etc.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Arbetsgivaransvar och personalledning inom gruppen. Det innebär ett ansvar för utvecklingssamtal, lönesamtal, kompetensförsörjning, kompetensutveckling och frågor som rör arbetsmiljön som berör medarbetarna.
• Ansvara för att initiera och medverka vid rekrytering och bemanning av medarbetare till verksamhetsområdet.
• Ansvara för att upprätthålla ev servicenivåer (SLA:er) mot kunderna och att upprätta interna servicenivåer/överenskommelser (OLA:er) mellan Anslutningsfunktionen och tjänsterna.
• Ansvara för att ta emot nya tjänster och uppdrag till funktionen.
• Besluta inom ramen för förvaltnings-/aktivitetsplanerna för gruppen Anslutning och ansvara för 2a linjens Anslutning når uppsatta mål.
• Leverensansvar för aktiviteterna inom gruppen.
• Budgetansvar och uppföljning för gruppen.
• Vara kontaktperson för gruppen och samverka med andra grupperingar inom enheten samt inom Inera.
Du tillhör enheten Kundservice och rapporterar till enhetschefen.
Kvalifikationer och kompetens
Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsansvar, dvs. personal- och arbetsmiljöarbete samt erfarenhet av resultatuppföljning. Du har flera års erfarenhet av projektarbete.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda en kundservice- alternativt en sälj-funktion och likaså erfarenhet av förvaltningsarbete, men även förändrings- och utvecklingsarbete.
Du har relevant akademisk examen. Du ska ha kännedom om projekt- och förvaltningsstyrningsmodeller som PPS, ITIL och Pm3 eller motsvarande.
Som person är du en god ledare som verkar enligt Ineras vision och värdegrund. Du stödjer dina medarbetare, leder arbetet mot uppställda mål och skapar goda förutsättningar för ett bra arbetsklimat.
Att vara en god förebild genom att vara serviceinriktad och kvalitetsmedveten är en självklarhet för dig då du alltid strävar efter att ha mycket nöjda kunder. Tydlighet värderas högt i den här typen av organisation då det är högt tempo med krav på snabba beslut och prioriteringar samt kommunikation av dessa.
Vi tror att du är en självständig person med god kommunikationsförmåga, såväl skriftligen som muntligen.
Kort om Nationell kundservice
Nationell kundservice är Ineras kundfunktion som hanterar alla frågor om de nationella e-hälsotjänsterna. Från felanmälan och användarstöd till anslutningar och fakturafrågor. Funktionen består av tre undergrupper, 1a linjen, 2a linjen Anslutning och 2a linjen Support.
1:a linjen hanterar alla typer av ärenden och är outsourcad.
2:a linjen Anslutning finns på Inera och hanterar främst anslutningsärenden samt fakturafrågor mm. Grupperingen driver även självständigt interna förbättringsuppdrag inom ramen för Nationell kundservice.
2:a linjens Support är decentraliserat och finns delvis på Inera inom respektive tjänsteförvaltning.
Varaktighet och tillträde
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.
Har du frågor om tjänsten
Enhetschef Kundservice Maria Walkenström, 08-452 71 78
Personalchef Anne Rajala, 08-452 71 92
Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 08-452 78 42
Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2015-04-15ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-30
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagInera AB
AdressInera AB
Östgötagatan 12
11625 Stockholm
KontorsadressÖstgötagatan 12
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2250080
Observera att sista ansökningsdag har passerat.