Granngården söker HR-administratör

Granngården AB HR-avdelningen / Administratörsjobb / Malmö
2017-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Granngården söker HR-administratör" (publicerad 2022-08-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Granngården AB HR-avdelningen i Malmö

Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 111 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv

Granngården erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vi är den kunniga och hjälpsamma grannen som vill underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.

Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 800 anställda. Omsättningen är cirka 1,9 miljarder kronor per år.



Till vår HR avdelning på servicekontoret i Malmö letar vi nu efter vår nästa medlem till vårt HR team. Viktigt för oss är att du tycker administration inom HR området är något av det roligaste du vet (jobbmässigt) och att du ser utveckling och service som en viktig del i det dagliga arbetet. Dessutom måste du ha humor och tycka om att skratta. Då har vi en tjänst för dig! Vi är ett HR team på 4 personer som nu ska bli 5. Maria heter jag som skriver annonsen och jag är HR chef på Granngården sedan augusti, jag brinner för utveckling. Vi har Terese som är vår guru i Timeplan och lön, Petra som älskar arbetsmiljö och rehab och Hanna som är den som varit längst hos oss på HR och kan det allra mesta om både HR och Granngården. Egentligen är vi 6 personer då vi har Magnus som konsultar och utvecklar många av våra utbildningar.

Vad ska du göra som HR-administratör?

Du pratar mycket i telefon och svarar på mail från framförallt våra butikschefer, detta arbetet delar du med Terese.
Du är inne i vårt bemanningssystem TimePlan (TP) och stöttar och supporterar butikschefer dagligen. Du måste tycka om att coacha och utbilda butikschefer i system, skapa en förståelse. Har du erfarenhet från TimePlan ser vi det som väldigt meriterande.
Du har huvudansvaret för reseräkningar, således ser vi gärna att du god erfarenhet av detta och gärna av Agda Webb.
Du har hand om våra förmånsbilar genom Autoplan.
Kollektivavtal är det bra om du kan något om, hos oss gäller detaljhandelsavtalet och tjänstemannaavtalet.
Du har övergripande koll på våra försäkrings- och pensionsleverantörer och frågor därtill. Har du erfarenhet av detta sedan tidigare är det verkligen en merit.
Du är back-up för Terese vid framförallt lönekörning men också gällande den regelbundna kontakten med vår löneleverantör (vi har outsourcad lön). Back-up funktionen är oerhört viktig för oss så att vi alla kan vara lediga, vabba och vara sjuka i lugn och ro.
Du är den som kommer fixa med all post som kommer till HR, sortera in alla dokument och se till att vårt personalarkiv är up to date. (Vi har inte kommit till det papperslösa samhället än)
Förutom allt detta kommer det säkert ett och annat övergripande HR projekt på avdelningen från tid till annan. Vi stöttar varandra i teamet!
Program och system har vi många och en del har vi nämnt. Det viktiga är inte att du kan de system vi jobbar med idag utan att du är digital och öppen för utveckling.
Om dig

Vi har inga superhöga krav, men tycker att det är viktigt att du har en eftergymnasial bakgrund inom personaladministration (tex KY) eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behöver ha arbetat 2-3 år inom bemanning/lön tror vi. Excel är ett program du kan och känner dig bekväm med. Har du även erfarenhet från detaljhandeln och projektadministration är det meriterande. Du gillar att samarbeta, du är bra på att ta egna initiativ för att driva utveckling, du är nyfiken Du är självklart noggrann, strukturerad och bra på detaljer, men du kan också se och förstå helheten. Men framförallt ser du positivt på livet.

Om Granngården

Utöver ovanstående personliga egenskaper är det viktigt att du som anställd inom Granngården är en god ambassadör för företaget och att du kan identifiera dig med våra ledord:

Jordnära
Engagerade
Kundfokuserade
Vinnare
Praktiskt om tjänsten och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80 % med start så fort det är möjligt, men det är viktigare för oss att hitta rätt kandidat. Vi tillämpar alltid provanställning!
Sista ansökningsdag är den 17 december 2018. Vi arbetar med löpande urval, du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Maria Pressing, HR-chef, på 040-31 32 08 eller skicka ett mail till maria.pressing@granngarden.se (inga ansökningar direkt till mailen tack).

Du kan läsa mer om hur det är att jobba hos oss på Granngården på https://granngarden.se/jobba-hos-oss

Vi är också nöjda med våra rekryteringskanaler och undanber oss samtal från säljare.

Varaktighet, arbetstid
80% Provanställning

Publiceringsdatum
2017-11-30

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Pressing +46 40313208, +46 702314606

Företag
Granngården AB HR-avdelningen

Adress
Granngården AB HR-avdelningen
Box 8115
20041 Malmö

Kontorsadress
Vattenverksvägen 47

Jobbnummer
3831475

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Granngården AB HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Granngården AB HR-avdelningen: