Göteborg: Logistiker
Jobbakuten Göteborg / Lagerjobb / Göteborg
2013-06-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Göteborg: Logistiker" (publicerad 2014-01-09) ⬅️
Visa alla lagerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobbakuten Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Bemanningsföretaget för arbetsplatser i Västsverige. Kontor i Åmål, Stenungsund, Göteborg och Trollhättan. Specialiserade inom lager, kontor och industri.
Vår kund är ett anrikt företag i emballagebreanschen som nu söker en ersättare för en anställd som ska studera.
VI SÖKER LOGISTIKER TILL GÖTEBORG.
Logistikerarbetet består i huvudsak av:
1. Löpande inköp av handelsvaror samt förberedande av beslutsunderlag för detta. Utifrån SPCS samla in information av vad vi har i lager och vad som säljs under en period ta fram underlag för inköpsbeslut och sedan utfärda inköpsorder.
2. Bevakning & Styrning av inkommande leveranser och löpande kontakt med leverantörer. Bevaka att leverantörerna informera oss om orderstatus för inneliggande order i form av listor i Excel. Tillsammans med andra fatta beslut om när och hur det är lämpligt att göra en samlastning. Tid (och ev fartyg) beslutas i samråd med säljare och resp speditör.
3. Kontakt med speditörer och åkerier samt förtullning & kontroll av fraktfakturor. Bevaka inkommande sjö- och bil leveranser, planera ankomsterna med lagerpersonal och åkerier mm, förbereda och sedan genomföra förtullning, kontakt med tullverket ang lossning, avstämning efter lossning och tomretur av containers.
4. Löpande redovisning av periodisk journal och lageradministration. Gäller vårt tulllager. Bokföring ner på pallnivå i Excel.
5. Bokande av inkommande (sjö- och lastbil)och avgående transporter inrikes och utrikes.
Utöver ovanstående finns en del mindre uppgifter, bl a planering av mässaktiviteter, genomföra årliga kontroller av pallstallage, belysning och truckar tillsammans med leverantörer. Uppläggning av streckkoder för lagervaror. Administration av återvinningsbart material, inköp av pall.
Vi tror att du som söker jobbet är självständig & noggrann, är en utpräglad ordningsmänniska som skapar alternativt förändrar strukturer och rutiner där som det saknas eller där förutsättningarna ändrats. Goda kunskaper i engelska och Excel är nödvändiga.
Vi ser helst att du har arbetat med förtullning i Tullverkets system, TID, och ev har erfarenhet av transport & spedition.
Erfarenheter av inköpsarbete inom grossistverksamhet är meriterande.
Jobbet är till att börja med en uthyrning via Jobbakuten för att sedan gå över till en anställning hos kund.
För att söka tjänsten klicka på länken "Skicka ansökan".
Vi tar ej emot ansökningar via e-post eller vanlig post.
Välkommen med din ansökan!
Jobbakuten AB är sedan 1996 rekryteringsföretaget för arbetsplatser i Västsverige. Det gör att vi hör till de verkliga veteranerna i branschen. Jobbakuten är ett av de klart äldsta bemanningsföretagen. Vi arbetar med bemanning och rekrytering för arbetsplatser i hela Västsverige. Tyngdpunkten ligger på personal inom lager, industri och kontor. Våra kontor finns i Åmål, Stenungsund, Trollhättan och Göteborg. Rekrytering är Jobbakutens kärnverksamhet. Oftast handlar det om hyrrekrytering, vilket innebär att Jobbakuten rekryterar en person som sedan hyrs ut till kunden på längre tid för att sedan erbjudas fast jobb hos vår kund. Alternativt gör hjälper vi kunden att göra hela rekryteringen och man anställs direkt hos vår kund.
Publiceringsdatum2013-06-20Arbetstider och omfattningDagtid, tillsvidare
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTom Sjötun
FöretagJobbakuten Göteborg
AdressJobbakuten Göteborg
Odinsgatan 11
41103 GÖTEBORG
Jobbnummer 1588464
Observera att sista ansökningsdag har passerat.