Global Spare Parts Logistics
Arena Personal AB / Logistikjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2014-10-01Om tjänstenVi söker i samarbete med Mycronic en logistiker för en tjänst inom Global Spare Parts Logistics. Uppdraget innebär att du anställs av Arena Personal och arbetar som uthyrd på Mycronic under ett vikariat på minst 1 år.
Som Logistiker inom Global Spare Parts Logistics kommer du att arbeta i samarbete med företagets dotterbolag i USA, Asien och Europa. Du kommer att följa upp och förbättra processen för materialflöde till och från dotterbolagen samt analysera, styra och balansera lagren.
ProfilSom logistiker inom lagerstyrning förväntas du:
• Analysera, styra och balansera lager för reservdelar och tillbehör
• Sköta distribution till dotterbolagen
• Analysera och felsöka data ur M3
• Genomföra kvartalsvis analyser av ABC-klassningar
• Arbeta med optimering av ledtider och flöden, in- och utfasning av produkter, uppdatera artikelregister
Tjänsten innebär självständigt arbete så efter introduktion och en tid parallellt med kollega tar du eget ansvar för att driva dina processer. Trivs du i arbete som ger dig utrymme för initiativ för utveckling och förbättringsarbeten och som person har en analytisk ådra kommer tjänsten passa dig.
Vi ser helst att du har teknisk bakgrund från producerande verksamhet med arbetslivs-erfarenhet från planering, logistik och/eller lagerstyrning. Du kan uttrycka dig väl på engelska i både tal och skrift. Tjänsten kräver tidigare erfarenhet av arbete i M3 eller i andra hand SAP.
Som person är du en som trivs i en föränderlig miljö och drivs av att få saker att hända. Rollen innefattar mycket analytiskt arbete och att du är noggrann, strukturerad och analytisk är givet. Du är kommunikativ och gör bra ifrån dig i sociala kontakter.
Då vi ser att tjänsten tillsätts snarast är du välkommen med din ansökan redan idag!
Vi erbjuder
Du har nära kontakt med din konsultchef som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet. Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om företagetMycronic AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktionsutrustning till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA.
Så ansöker duTre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1752
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMorgan Sehlberg 08-58711747
mose@arenapersonal.comFöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 7, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2016338
Observera att sista ansökningsdag har passerat.