Global Helpdesk/Support Tekniker
Roxtec International AB / Supportteknikerjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Roxtec International AB i Karlskrona Roxtec är världsledande inom utveckling och tillverkning av modulbaserade tätningslösningar för kabel- och rörgenomföringar. Vårt flexibla system används inom allt från energibranschen till varvsindustrin för att skydda liv och tillgångar från riskfaktorer som eld, gas och vatten. Roxtec är en snabbväxande koncern som servar kunder på mer än 80 marknader genom dotterbolag och distributörer. Läs mer på
www.roxtec.com (
http://www.roxtec.com/)Skulle du vilja vara en del av en organisation som är världsledande inom tätningslösningar för kabel- och rörgenomföringar. Vill du vara en del av ett starkt team med mängder av möjligheter och intressanta utmaningar? Vill du hjälpa till att stärka vår digitala affär och se till att förutsättningarna för samarbete och innovation bli de optimala? Då ska du fortsätta läsa.
Roxtec har en ljus framtid för dig som kan driva förändringar, tänka utanför boxen och utmana traditionella arbetssätt. Vi letar efter dig som vill arbeta i en dynamisk organisation, och med ett stort engagemang, kundfokus och samarbetsvilja.
Roxtec växer och våra satsningar på digitala tjänster och intern digitalisering medför att vi behöver stärka upp vår IT organisation med fler experter och driftiga utförare. Till vårt globala Operations team söker vi nu en supporttekniker med genuint intresse för teknik och IT.
TJÄNSTEN
I rollen som supporttekniker jobbar du med att hjälpa våra användare i våra olika miljöer. Vi har både klassiska lokala IT miljöer men också olika molntjänster som Google Cloud och Microsoft Azure. Vi jobbar även med installationer och terminalhantering för att erbjuda våra användare moderna och säkra verktyg. Utöver klassisk support kommer du att medverka i samt driva projekt och utredningar.
Du får en dynamisk arbetsplats i en organisation med högt tempo. Vi strävar efter att ligga i framkant och vill hela tiden utvecklas för att skapa nya möjligheter.
Publiceringsdatum2019-11-28KvalifikationerDu är positiv och finner det naturligt att hjälpa andra. Du är också analytisk, strukturerad och tycker om att sätta dig in i nya problem och frågeställningar. Du tar gärna egna initiativ, är driven och har en god samarbetsförmåga.
Vi vill att du har god vana av användarsupport, Microsofts operativsystem och Office applikationer.
Har du dessutom erfarenhet inom Active Directory, Azure AD, Office365, SCCM, Intunes, ITIL, Agila metoder eller liknande är det en fördel.
Du kommer att jobba tätt både med kollegor i Sverige och i de 27 andra länder där vi förnärvarande har dotterbolag i. Det är därför viktigt att både tal och skrift såväl på svenska som på engelska känns naturligt för dig.
Snabbhet, enkelhet och flexibilitet är viktiga ledord hos oss på Roxtec och dessa bör också kännas naturliga även för dig.
Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Karlskrona. Resor förekommer.
ANSÖKAN
Har du frågor kring tjänsten, kontakta gärna Henrik Jakhammer, Global IT Operations Manager, +46 455 38 33 06.
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2019-12-18.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100 %, Tillträde 2019-11-27 -
Ersättningenligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRoxtec International AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SE19-28".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Roxtec International AB (org.nr 556370-8063)
Jobbnummer 4967809
Observera att sista ansökningsdag har passerat.