Global CRM Manager för våra säljbolag

Cibes Lift Group / Datajobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cibes Lift Group i Gävle, Göteborg eller i hela Sverige

Cibes Lift Group står inför en implementering av en större global CRM-lösning i hela Sälj & Marknads-organisationen, vilken omfattar cirka 15 dotterbolag. Koncernen har som mål att fortsätta att växa och ytterligare företag och marknader kommer att läggas till koncernen. För att ta nästa steg i denna expansion, söker vi nu en global CRM Manager till vårt huvudkontor i Gävle.

Om jobbet

Som ett strategiskt steg i vår pågående expansion, söker vi nu en CRM Manager som har till uppgift att delta i den globala implementeringsprocessen av vår nya CRM-lösning. Rollen kommer att, med stöd av MS CRM som verktyg, både strategiskt och operativt underlätta och utveckla våra affärer och affärsmöjligheter för våra försäljningsenheter.

Rollen är en del av vår Business Supportfunktion, under ledning av vår CFO. Rollen kommer att vara en nyckelfunktion till att stötta våra försäljningsenheter att implementera nya affärsmetoder.

Utifrån våra säljprocesser kommer du att driva utvecklings- och förbättringsarbeten genom att göra kundanpassningar, optimera data- och informationskvalitén, skapa rapporter samt utbilda våra försäljningsenheter i CRM-systemet.

Du arbetar i projekt för att kundanpassa MS CRM, samt genomför utvecklingsprojekt baserade på önskemål från kravställare, och skapar förbättrad funktionalitet för och tillsammans med våra försäljningsenheter. Du översätter kravställningar till MS CRM- funktionalitet och hjälper till med framtagning och utformning av lösningar för att tillfredsställa organisationens affärsbehov.

Du kommer att fungera som expert för specifika applikationer. I arbetet ingår det att installera nya användare, återställa lösenord och grundläggande felsökning av uppkomna applikationsproblem.

Du samverkar med applikationsleverantörer vid utveckling och uppgraderingar av appar samt vid behov agerar du som teknisk support. Du anpassar arbetsflöden, instrumentpaneler och andra applikationskomponenter enligt önskemål som samlats in från slutanvändare och rekommendationer av bästa praxis från applikationsleverantörer.

Du svarar på frågor och kommunicerar med användargrupper, via telefon, e-post, Skype och personliga möten. Du bidrar i integrationsprocessen mellan CRM-systemet och andra företagssystem. Tillsamman med grupper från affärs- och tekniska områdena deltar du i utvecklingsmöten.

Om dig

Trots att tjänsten har mycket IT inslag, så ser vi att du först och främst har en gedigen förståelse för affärer, leads, affärsrelationer samt kampanjer. Du har dokumenterat goda resultat inom affärs- och säljprocess, du är analytisk och lösningsfokuserad.

Du förstår vikten av ett bra CRM-system som stöd för att underlätta, förbättra och utveckla våra sälj och marknadsavdelningar, som en viktig del i den pågående globala expansionen vi genomgår. Du har tidigare erfarenhet av att delta i utveckling av CRM-system.

Du är strukturerad och har förmågan att prioritera bland flertalet projekt och uppdrag för flera olika användargrupper. Vi söker en lagspelare med en serviceminded och kundorienterad attityd, du är initiativrik och har förmågan att arbeta självständigt och göra omfattande självständiga bedömningar. Du är social och uppskattar möten med andra människor och kulturer samt att få verka i en viktig position i vår koncern. Resor till våra dotterbolag inom och utanför landet ingår i tjänsten. För rätt person erbjuder Cibes Lift Group goda utvecklings- och karriärmöjligheter.

Publiceringsdatum
2018-07-07

Kvalifikationer
* Mycket god engelska i tal och skrift.
* Högskoleutbildning inom ett för tjänsten relevant område inom IT, försäljning, handel, marknad, eller annan erfarenhet och utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
* B körkort.

Välkommen med din ansökan senast 2018-08-10

I denna rekrytering samarbetar Cibes Lift Group med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marjo Carlson 026-66 32 34,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-10
Ange följande referens när du ansöker: 47431
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marjo Carlson Marjo.Carlson@se.experis.com

Företag
Cibes Lift Group

Adress
Cibes Lift Group
80291
80291 2180

Kontorsadress
Utmarksvägen 13

Jobbnummer
4244652

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cibes Lift Group

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cibes Lift Group: