Gata/va-Strateg
Laholms kommun / Byggjobb / Laholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Laholm,
Båstad,
Halmstad,
Örkelljunga,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Laholms kommun i Laholm I Laholm förenas livskvalitet och tillväxt för en hållbar utveckling. Här finns milslånga sandstränder, alpina skidanläggningar, golfbanor, ett inland med skogar, sjöar och åar samt ett av Sveriges bästa laxfiske och en charmig stadskärna.
Laholms kommun arbetar för att vara en utvecklande professionell service- och myndighetsorganisation. Ledorden i arbetet är glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning.
GATA/VA-STRATEG
Planeringskontoret rapporterar till Kommunstyrelsen och samlar kommunens strategiska funktioner inom ett kontor. Kontoret skall understödja Kommunstyrelsen i arbetet med mål och visioner och har som primär uppgift att ge förutsättningar för en långsiktig och hållbar planering och utveckling. Inom planeringskontoret finns en kanslienhet, en strategienhet samt en driftenhet, vilken sköter den dagliga driften av gator, parker och avfallsanläggningar.Nu söker vi en utvecklingsinriktad Gata/VA-strateg.
Publiceringsdatum2014-11-07Dina arbetsuppgifterVi erbjuder ett arbete med stora möjligheter att påverka framtiden i Laholm. Ditt ansvarsområde är bl.a att vara drivande i framtagandet av strategiska planer inom Gata/trafik-området. Detta kan t.ex. vara trafik och cykelplaner, beläggningsplaner mm. Du skall även ansvara för myndighetsutövning i form av lokala trafikföreskrifter samt framtagande av olika sorters kvalitetsdokument. Du kommer också att ansvara för utformningen av trafikmiljön och medverka vid gestaltningen av stadens utseende. I arbetet ingår att vara kommunens kontaktperson mot Trafikverket och samarbeta med Laholmsbuktens VA i underhållsfrågor inom kommunens VA nät. Du kommer även att samverka med näringslivet och grannkommunerna. Inom planeringskontoret kommer du att samarbeta med t.ex Stadsträdgårdsmästare, exploaterings strateg och driftchef. Du har budgetansvar för investeringsbudgeten avseende gata och rapporterar till chefen för strategienheten.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning inom t.ex väg och vattenbyggnad och/eller trafikteknik eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt. Du bör ha flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och även av budgetansvar. Körkort är ett krav. Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är en fördel, liksom projektledarerfarenhet.
Som person skall du ha en god helhetssyn och planeringsförmåga. Du är strukturerad och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du har god förmåga att arbeta självständigt, men i samverkan med många andra.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV.
Du är välkommen att söka jobbet på vår rekryteringswebb som du når via Laholms kommuns hemsida eller direkt på jobb.laholm.se. Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningFast lön
Enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-30
Du är välkommen att söka jobbet på vår rekryteringswebb som du når via jobb.laholm.se
Ange följande referens när du ansöker: Laholm:2014:177
KontaktFredrik Nilsson, Fastighetschef 0725-12 41 75
Facklig kontaktPer Jonsson, Vision 0705-45 38 88
Gerd Danielsson, SSR/SACO 0430-152 09
FöretagLaholms kommun
AdressLaholms kommun
Humlegången 6
31280 LAHOLM
KontorsadressHumlegången 6
LAHOLM
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0430-15000
Jobbnummer 2059111
Observera att sista ansökningsdag har passerat.