Freemover rekryterar ekonomiassistent/administratör
Freemover / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Freemover i Göteborg Freemover
Presentation
Freemover är ett företag som designar och säljer moderna livsstilsprodukter inom det högre prissegmentet för främst inredning, men också för modebranschen.
Freemover vill nu till sitt göteborgskontor rekrytera en ekonomiassistent/administratör på 75 %. Möjligtvis kommer tjänsten att utökas till 100 % på längre sikt.
Detta är en rekrytering och du anställs således direkt av Freemover. Vi vill att du som söker kan börja anställningen senast i början på januari 2014, gärna tidigare.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varför vi starkt rekommenderar dig att ansöka snarast. Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2013-11-08Dina arbetsuppgifterTjänsten kommer i huvudsak att innebära administrativa uppgifter med fokus på löpande redovisning, löneadministration, fakturering och order.
Det ingår också kontorsadministrativa uppgifter såsom hantering av företagsepost och fysisk post. Du kommer också att fungera som samordnare och kontaktperson för såväl kunder som våra försäljningsagenter utomlands.
Vid försäljningsmässor eller andra företagsaktiviteter är det möjligt att du kommer att behöva hjälpa till med praktiska uppgifter samt finnas som back-up för säljare och till viss del klara av att representera företaget mot kunder samt hjälpa till med försäljning och order på plats.
Utbildning/erfarenhet
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med order, löpande redovisning, fakturering, periodiska sammanställningar, moms och arbetsgivaravgifter i Garp eller liknande affärssystem
Då du kommer att ha en bred roll i företaget samt arbeta huvudsakligen ensam från vårt kontor/showroom i Göteborg är det viktigt att du är positiv till olika typer av arbetsuppgifter och rollen kräver att du som person är lugn, trygg och stabil. Du är självgående och är bra på att kommunicera och uppdatera dina kollegor om vad som händer på göteborgskontoret via telefon och mail.
Som person är du drivande och har en hög energinivå och tycker om att vara "spindeln i nätet" och ta dig an nya arbetsuppgifter. Du tycker om att skapa struktur och ordning och att finna förslag på lösningar på de uppgifter och utmaningar som du och företaget behöver ta dig an. Vi hoppas också att du har ett intresse för inredning och design. Utöver detta har du givetvis ett bra och representativt bemötande och har förmåga att skapa förtroende när du är i kontakt med företagets olika viktiga aktörer.
Tjänsten innebär en hel del internationell kommunikation och därför bör du vara flytande i engelska såväl i tal som i skrift. Behärskar du ytterligare språk är detta meriterande.
Företagsbeskrivning
Freemover är ett företag som designar och säljer moderna livsstilsprodukter inom det högre prissegment för främst inredning men också mode branschen. Företaget säljer huvudsakligen på den skandinaviska marknaden men även till ett flertal länder världen över där marknadsandelarna ökar. Freemovers produkter finns i ca 400 butiker idag. Bland återföräljarna i göteborgsområdet finns bland annat Josephssons Glas och Porslin/Royaldesign.se, Norrgavel, Larsson Furniture och Meijers Möbler. Till våren kommer företaget starta nya samarbeten med två nya danska kedjor.
Företagets hemsida
www.freemover.seSluttext
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varför vi starkt rekommenderar dig att ansöka snarast. Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-25
Ange följande referens när du ansöker: 36697
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagFreemover
AdressFreemover
Jobbnummer 1697650
Observera att sista ansökningsdag har passerat.