Förvaltningsledare till Södertörnskommunerna

Boardtalk / Byggjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Boardtalk i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige

Åtta kommuner i Södertörnsområdet har tecknat ett avtal som innebär att kommunernas mät- och kartverksamheter samarbetar i samma IT-miljö. Vårt mål 2015 är att vi uppfattas som en organisation som med gemensamma resurser kan leverera kommunövergripande data och tjänster av rätt kvalitet på nya sätt till fler användare.

Om förvaltningsorganisationen
Förvaltningsorganisationen för Södertörns gemensamma geodata (SGD) skall arbeta för att kommunernas verksamheter har den hjälp som behövs för att nyttja IT-stöden som tillhandahålls. Förvaltningsorganisationen leds av en ordförande som till sin hjälp har en förvaltningsledare och ett antal funktionsspecialister i förvaltningsgruppen. Till grund för arbetet ligger en aktuell förvaltningsplan. Förvaltningsgruppen har till uppdrag att bland annat besluta om förslag till förvaltningsplan och bereda underlag för beslut i organisationens styrgrupp. Vidare ansvarar förvaltningsgruppen för att prioritera, planera och följa upp utfall inom ramen för förvaltningsplanen.

Vill du vara med och utveckla Södertörnsplattformen?
Förvaltningsledarens uppdrag
Förvaltningsledaren är sammankallande i förvaltningsgruppen där bl.a. funktionsspecialisterna ingår. Uppdraget innebär i huvudsak att arbeta för en helhetslösning inom Södertörnskommunerna.

Förvaltningsledaren har följande specifika ansvarsområden:

• Att verkställa förvaltningsplanen enligt PM3 på ett kostnadseffektivt sätt.
• Att verksamhetsstöden är användbara för verksamheten.
• Att godkänna leveranser från IT-part.
• Att avropa tjänster mot ingångna avtal.
• Att initiera uppdrag utifrån gällande förvaltningsplan.
• Att fördela uppdrag/arbetsuppgifter bland funktionsspecialisterna utifrån givna ramar.

Förvaltningsledaren anställs av Huddinge kommun med placering på lantmäteriavdelningen.

Publiceringsdatum
2015-03-23

Profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom GIS/lantmäteri. Du har vidare flerårig arbetslivserfarenhet inom GIS-, mät- och kartverksamhet och vana att driva förvaltningsarbete med fördel enligt PM3. Du ska ha god förmåga att tolka och arbeta utifrån rådande avtal samt ha övergripande kunskaper inom teknik och processer relaterat till Södertörns gemensamma geodata (SGD). För framgång i uppdraget krävs att du kan kommunicera på ett tydligt sätt i såväl tal som skrift. Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet ser vi som nödvändigt för att lyckas i uppdraget.

Som person är du strukturerad, analytisk och resultatorienterad. Som ledare har du lätt för att fatta beslut och förmåga att coacha medarbetare på ett pedagogiskt och resultatgivande sätt.

Välkommen med din ansökan!
Välkommen att visa intresse senast den 15 april, genom att registrera CV och ett personligt brev via www.boardtalk.se . Vid eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig konsult Lovisa Jerdéus, telefon 070-790 01 17 eller Josefin Davidsson telefon 073-569 31 40.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Boardtalk

Adress
Boardtalk
Sjödalsvägen 28
14147 Huddinge

Kontorsadress
Sjödalsvägen 28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2217334

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Boardtalk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Boardtalk: