Förvaltningschef Psykiatri och Habilitering
Landstinget Blekinge / Administratörsjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Blekinge i Karlskrona,
Ronneby,
Karlshamn,
Sölvesborg,
Olofström eller i
hela Sverige Då vår nuvarande förvaltningschef går i pension söker vi nu en efterträdare.
Psykiatri och Habilitering i Landstinget Blekinge består av Vuxenpsykiatri, Barn- och ungdomspsykiatri och Habilitering. Psykiatrin har öppenvårdsmottagningar och mellanvård som arbetar gentemot länets samtliga kommuner samt slutenvård lokaliserat till sjukhusområdena i Karlskrona och Karlshamn. Habiliteringen har mottagningar på sjukhusområdena i Karlskrona och Karlshamn. Förvaltningen lyder under hälso- och sjukvårdsnämnden och har fem verksamhetschefer, 16 avdelningschefer, 500 medarbetare och omsätter
cirka 400 miljoner kronor.
Publiceringsdatum2014-05-08ArbetsuppgifterSom förvaltningschef är du direkt underställd Landstingsdirektören och ingår i dennes ledningsgrupp. I din roll ingår att leda, planera, utveckla och samordna arbetet inom förvaltningen och mellan förvaltningarna så att de gemensamma resurserna utnyttjas effektivt, till gagn för befolkningen i Blekinge. Tillsammans med medarbetarna ska du även vara språkrör för människor i utsatta förhållanden. I arbetet ingår att tydliggöra mål och visioner samt att arbeta med kontinuerlig verksamhetsutveckling utifrån patientens behov och verksamhetens uppdrag, där god tillgänglighet, hög kvalitet och patientsäkerhet är centrala begrepp.
Till ditt stöd finns en förvaltningsstab med funktionerna personal, ekonomi, verksamhet och administration.
Landstinget Blekinge tillämpar tidsbegränsat chefsförordnande. Det innebär att du har en grundanställning i Landstinget Blekinge som tillsvidare och ett tidsbegränsat förordnande som förvaltningschef och chef för förvaltningsstaben.
Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av personalkonsult Annelie Häggström 0455-73 42 15,
annelie.haggstrom@ltblekinge.seFrågor om tjänsten och dess innehåll besvaras av landstingsdirektör Peter Lilja 0455-73 40 00, 0734-47 10 00
peter.lilja@ltblekinge.seVi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Detta underlättar hanteringen av inkomna ansökningar. Var noggrann när du fyller i ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du har sökt första gången, kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Landstinget Blekinge.
Kvalifikationer• Goda ledaregenskaper med erfarenhet av att leda och verka genom andra
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsarbete
• Goda kunskaper om hälso- och sjukvårdens verksamhet och arbetsvillkor
• Lämplig högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning
• Erfarenhet av arbete med psykiatri och habiliteringens målgrupper är meriterande
• Ledarskapsutbildning är önskvärt
Du ska ha förmågan att se och verka för verksamhetens frågor i landstinget som helhet. Detta kräver en förmåga att hantera komplexa frågeställningar utifrån ett strategiskt och analytiskt perspektiv. Du har förmåga att se helheten, arbeta resultatinriktat och kunna fatta beslut. Du ska ha lätt för att kommunicera och inser värdet av att skapa goda relationer. Framförallt vill vi att du har ett intresse av att ständigt vilja förbättra verksamheten. Rollen kräver självinsikt och personlig mognad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-27
Ange följande referens när du ansöker: A395341
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFacklig kontaktElizabeth Aller, Blekinge läkarförening 0455-73 59 79
FöretagLandstinget Blekinge
AdressLandstinget Blekinge
Bättringsvägen Wämö Center
37181 KARLSKRONA
Kontorsadress37181 Karlskrona
Jobbnummer 1867121
Observera att sista ansökningsdag har passerat.