Förvaltare Telefoni
Kungsbacka Kommun / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Göteborg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Vill du ha ett strategiskt, självständigt och omväxlande arbete där du är med förvaltar telefoni i Kungsbacka kommun?
Välkommen till oss!
Service är en av Kungsbackas kommuns tolv förvaltningar. Service är indelat i olika serviceområden som erbjuder intern service till kommunens verksamheter. Vår verksamhet finansieras av de uppdrag som förvaltningarna lämnar till oss, vilket innebär att vi har krav på att vara flexibla och öppna för förändringar och utveckling.
Uppdraget för serviceområde IT är att förvalta och utveckla kommunens IT-miljö samt ge support till alla kommunanställda användare. Vår IT-miljö är standardiserad och består i första hand av Microsoftprodukter. Vi har drygt 200 servrar samt 100 verksamhetssystem. Vårt nätverk bygger på Ciscos produkter. Vi består idag av 45 personer i två enheter.
Serviceområde IT ansvarar bland annat för utveckling och förvaltning av telefoni i kommunen, drift av kommunens hela IT-miljö, såsom Servrar och Nätverk, installation av servrar och klienter och databashantering.
Vi befinner oss nu i ett växande skede, och behöver förstärka vår organisation.
Ditt uppdrag
Som förvaltare Telefoni är du den som har detaljkunskaper om våra telefonisystem, Trio, MobileIron och Teleopti. Du ansvarar för att systemen med hjälp av vår tjänsteleverantör (Tele2) fortlöpande anpassas till verksamheten.
Du kommer att verka som specialist inom telefoni, vilket innebär att du planerar och genomför arbetet självständigt. Uppdraget har både verksamhetsfokus och medborgarfokus. Du kommer att arbeta i nära samarbete med kommunens utvecklare för telefoni och med supportavdelningen. Du rapporterar till enhetschef IT-support.
Publiceringsdatum2015-03-05ProfilFör att lyckas i din roll som förvaltare ska du ha en inriktning mot telekommunikation i dina tidigare arbetserfarenheter. Du har tidigare arbetat med hänvisningssystem och har goda kunskaper om Ip-telefoni och mobile extension. Vi vill även att du ska ha god systemförståelse. Har du en relevant högskoleutbildning, exempelvis mot telekommunikation, ser vi det som meriterande.
Det är också meriterande om du har praktisk erfarenhet av callcenter och supportverksamhet. Du kommer att involveras i både stora som små projekt varför det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i projektform och med implementering av system. Slutligen får du gärna ha god ekonomisk kompetens.
Som person är du en problemlösare som med initiativkraft och självständighet arbetar för att nå verksamhetens mål och inom fastställda tidsramar. Noggrannhet och säkerhetsmedvetande genomsyrar ditt arbete och du producerar egna dokument av hög kvalité.
Din kommunikationsförmåga är god och du har en hög servicekänsla där du är uppmärksam på kundens behov. Vidare tycker du om att arbeta i team och är smidig i ditt sätt att samarbeta med kollegor.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt, dock senast 26 mars 2015.
Om företagetI Kungsbacka växer framtiden och vi ligger på cirka tjugo minuters pendlingsavstånd från Göteborg. Som en av landets främsta tillväxtkommuner satsar vi hårt på att ha en riktigt bra verksamhet, och service med hög kvalitet för våra 77 000 invånare. I kommunen pågår ett arbete i flera forum för att utveckla e-tjänster och digitala arbetssätt med målsättningen att göra kommunens tjänster enklare, öppnare och effektivare för invånarna. Läs mer på
www.kungsbacka.seMer information lämnas av
Enhetschef Stina Axelsson
Telefonnummer: 0300-83 89 74
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt
med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
När du söker ett jobb hos Kungsbacka kommun vill vi att du använder dig av kommunens rekryteringssystem. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "Ansök" längst ner i annonsen.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningGes vid intervju
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungsbacka kommun
AdressKungsbacka kommun
Stadshuset, Storgatan 37
43481 Kungsbacka
KontorsadressStadshuset, Storgatan 37
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2191817
Observera att sista ansökningsdag har passerat.