Förvaltare
Skellefteå kommun, kommunledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skellefteå
2015-01-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förvaltare" (publicerad 2017-03-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, kommunledningskontoret i Skellefteå Kommunledningskontoret är den samlade resurs som står till förfogande för kommunens centrala politiska ledning - kommunstyrelsen och personalnämnden. Förutom uppdraget mot den politiska verksamheten, har förvaltningen ett uppdrag och är en kompetensresurs för kommunchefen, kommunens ledningsgrupp, de övriga förvaltningarna och de kommunägda bolagen, för ledning och utveckling av kommunkoncernen utifrån gemensamma visioner, mål och uppdrag. Uppgiften är att vara en kompetensresurs för ledningen till att utveckla och säkerställa en välfungerande och effektiv kommunal arbetsorganisation och att initiera projekt som bidrar till utvecklingen av Skellefteå kommun som plats med kunden/medborgarna i fokus. Här samordnas också arbetet med att skapa väl fungerande demokratiska styrformer.
Referensnummer 001
Skellefteå kommun har för närvarande tre förvaltare anställda. Kommunfullmäktige har beslutat att verksamheten ska utökas för att möta en större efterfrågan. Därför söker vi nu en till förvaltare. Verksamheten är organiserad under kvalitet och förnyelse på kommunledningskontoret. Förvaltarfunktionen ansvarar för att stödja medborgare med speciella behov, så kallade huvudmän, i ekonomiska, sociala och juridiska frågor. Arbetet vilar på kommunens värdegrund som är professionalitet, engagemang och framsynthet.
• **** Arbetsuppgifter *****
Företräda och bevaka huvudmännens intressen i det dagliga livet, både socialt och ekonomiskt. Det innebär att, förutom kontakter med huvudmän, även ha kontakt med olika myndigheter som socialtjänst, psykiatri, Försäkringskassan med flera. Handha och ansvara för huvudmännens privatekonomi vilket redovisas till överförmyndarenheten på årsbasis.
• **** Kvalifikationer *****
Socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning är ett krav. Administrativa kunskaper samt erfarenhet av nätverksarbete med olika aktörer som exempelvis socialtjänsten, psykiatrin och Försäkringskassan är meriterande. Arbetet innefattar ett stort egenansvar och kräver att du besitter förmågan att arbeta flexibelt, strukturerat och relationsskapande. På grund av arbetets karaktär är dina personliga egenskaper av största vikt. Körkort är ett krav.
Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Publiceringsdatum2015-01-30Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare Snarast, efter överenskommelse -- tillsvidare
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Larsson, avdelningschef 0910-73 50 00
Maria Savonen, förvaltare 0910-73 50 00
FöretagSkellefteå kommun, kommunledningskontoret
AdressSkellefteå kommun, kommunledningskontoret
Skellefteå kommun
93185 Skellefteå
KontorsadressTrädgårdsgatan 6
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2147928
Observera att sista ansökningsdag har passerat.