Förste socialsekreterare Barn och Unga
Falköpings kommun / Socialsekreterarjobb / Falköping
2022-02-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förste socialsekreterare Barn och Unga" (publicerad 2022-09-01) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Falköping,
Skara,
Tidaholm,
Herrljunga,
Skövde eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falköpings kommun i Falköping,
Skara,
Skövde eller i
hela Sverige Vi söker en första socialsekreterare till enheten för Barn och Unga.
Du blir en av tre förste socialsekreterare och du leder utredningsgruppen bestående av 10 st medarbetare. Samverkan, kvalitetsarbete och utvecklingsfrågor ska stå dig nära då Falköping satsat mycket på samverkan och förebyggande arbete med skolan.
Vad kan vi erbjuda dig?
Enhetens 28 medarbetare leds av chef och tre förste socialsekreterare. Ledningen av enheten är ett teamarbete där du kommer att ingå och få stöd i ditt arbete. Utöver det har du stöd via extern handledning och övriga förste socialsekreterare inom förvaltningen via de regelbundna gemensamma träffar som organiseras i det sammanhanget. Barn och Unga-enheten består av utrednings-, placerings och mottagningsgrupp samt familjerätt.
Personalen på enheten besitter en god samlad kunskaps- och erfarenhetsbas. Vi har en gynnsam variation beträffande hur länge man har arbetat inom professionen. Det ger goda förutsättningar för nya medarbetare att få en bra introduktion.
Tillsammans med chef och övriga förste socialsekreterare ansvarar du för att utveckla verksamheten. Du ska stötta, agera bollplank, vara kunskapsresurs och ge arbetsledning i ärenden och du kan också behöva gå in och medverka i svåra skeenden eller möten. Du ansvar för att föredra ärenden från din arbetsgrupp i arbetsutskott samt i förekommande fall inför förvaltnings- och kammarrätt. Förste socialsekreterare ansvarar för metodutveckling och kontinuerlig översyn av rutiner och riktlinjer. I arbetet ingår också att täcka upp för förste socialsekreterare inom vår enhet vid ledighet.
Vad söker vi hos dig?
Vi söker dig som vill leda och fördela arbetet i utredningsgruppen. Du behöver kunna vara en referenspunkt för dina medarbetare i metodarbete och i det operativa ärendearbetet. Du ska ha en mycket god kunskap om gällande lagstiftning för området barn och unga samt det nationella regler och riktlinjer som styr verksamheten. Erfarenhet av arbetsledning och ett coachande förhållningssätt är meriterande, erfarenhet av utredningsarbete inom Barn och Unga ett krav. Du behöver vara strukturerad och lägga vikt vid uppföljning av att det som bestäms och planeras i din arbetsgrupp. Du skall vara socionom och ha b-körkort.
Falköpings kommun
Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor.
Publiceringsdatum2022-02-08Övrig informationFör att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka så (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalköpings kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/24".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falköpings kommun (org.nr 212000-1744)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Socialförvaltningen
Kontakt Mia Blom, enhetschef
0515-88 57 58 Jobbnummer 6321737
Observera att sista ansökningsdag har passerat.