Försäkringsutredare i Sundsvall
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundsvall,
Kramfors,
Hudiksvall,
Ljusdal,
Sollefteå eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Vi söker försäkringsutredare kontroll med placering
Avdelningen för Gemensam försäkring kontroll i Sundsvall
Just nu söker vi försäkringsutredare med inriktning kontroll. I rollen som försäkringsutredare kan det bli aktuellt för dig att även arbeta med andra inriktningar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringsutredare-Kontroll har du ett viktigt uppdrag: att förhindra felaktigt utnyttjande av socialförsäkringen.
När du arbetar med kontroll möter du kunder som medvetet eller omedvetet kan ha fått ersättning från Försäkringskassan på felaktiga grunder. Du genomför kontroller som medverkar till att rätt ersättning betalas ut till rätt kunder. I de fall ersättning betalats ut felaktigt ska du också ta ställning till om polisanmälan ska göras. Du har ibland personliga möten bland annat vid hem-och arbetsplatsbesök. Du samarbetar med bland annat Polismyndigheten, Skatteverket, Inspektionen för vård och omsorg, kommuner och Kronofogdemyndigheten.
Vi söker dig som
• har fil.kand. eller högre examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har en hög arbetskapacitet och god förmåga att hantera flera saker samtidigt
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana och god vana av arbete i Excel
• är duktig på att agera nätverkande - skapar ett användbart nät med kontakter och relationer och använder detta för att nå givna mål
• resor i tjänsten kan förekomma - krav på B körkort
Det är meriterande om du:
• Har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkar individer, gärna på en myndighet
• Har kunskap om Socialförsäkringen i sin helhet och goda kunskaper i regelverket för Sjukpenninggrundande inkomst
• Har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Två tjänster, ett vikariat och en tillsvidaretjänst på heltid med placering i Sundsvall med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning och även en säkerhetsklassning kan bli aktuell för tjänsten. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef Anna-Karin Sjölander (för frågor om tjänsten) 010-111 54 69 HR-specialist Maria Themnér (för frågor om rekryteringsprocessen) 010-116 45 19. Fackliga representanter är för SACO Henrik Norée 010-116 22 20 och för ST Ulrica Larsgren 010-111 47 03.
Dessa nås även via vår växel 08-786 90 00
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 31 januari 2017 märkt med diarienummer 003949-2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-01-17ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress103 51 Stockholm
Jobbnummer 3265506
Observera att sista ansökningsdag har passerat.