Försäkringshandläggare Återkrav

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
2011-05-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringshandläggare Återkrav" (publicerad 2011-06-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Referens: 034133-2011
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Placering Nationellt Försäkringscenter Stockholm Klara
Arbetsuppgifter och ansvar
Som försäkringshandläggare återkrav ansvarar du för att handlägga ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du utreder återbetalningsskyldighet i ärenden då kunden fått en ersättning från Försäkringskassan som denne inte har rätt till. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter. Därefter fattar du beslut om återkrav respektive eftergift samt verkställer beslutet. I ditt arbete har du viss kontakt med kunderna per telefon eller skriftligen. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2011-05-19

Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad;
• är strukturerad i ditt arbetssätt;
• har ett gott omdöme och är lojal med fattade beslut;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• förstår och värdesätter människors olikheter.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kvalificerade yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning;
• kunskap om socialförsäkringen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Anställningen är tidsbegränsad, längst t o m 2012-02-29, heltid, med tillträde 2011-09-01. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Ulrika Billtorp tfn 010-116 22 10. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Frida Nytén tfn 010-116 90 70. Fackliga kontaktpersoner är ST, Yvonne Björkquist tfn 010-116 38 13, SACO, Louise Gunnarsson tfn 010-116 29 88 eller SEKO, Ebrima Dibba 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 034133-2011 senast den 2 juni 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
938826

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: