Förhandlingschef
Varbergs kommun, Personalkontoret / Juristjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Personalkontoret i Varberg Varbergs kommun har drygt 4 300 tillsvidareanställda medarbetare och kommunen växer ständigt.
Personalkontoret finns organisatoriskt inom kommunledningskontoret och leds av kommunens personaldirektör. Inom personalkontoret finns HR-avdelningen, löne-och personaladministrativa avdelningen och den inbyggda företagshälsovården "Kommunhälsan".
Varbergs kommun söker nu förhandlingschef till personalkontoret.
I samband med att vår nuvarande arbetsrättsstrateg går i pension ses arbetsuppgifter och organisation över och vi söker därför en förhandlingschef till vår nya tjänst.
Tjänsten finns organisatoriskt direkt under personaldirektören och ingår tillsammans med avdelningscheferna i personalkontorets ledningsgrupp.
Publiceringsdatum2017-10-18ArbetsuppgifterUppdraget är spännande och utmanande och innebär att
• vara kommunens arbetsrättsliga expert
• ha förhandlingsansvar för alla olika typer av avtal
och tvister
• tillsammans med personaldirektören ha det
yttersta ansvaret för kommunens lönestrategiska
utvecklingsarbete. Medverka i
löneöversynsprocessen som leds av
personalkontorets lönestrateg
• ansvara för utveckling och tolkning av
kommunens samverkansavtal, personalstadga
och delegeringsordning, de politiska
arvodesbestämmelserna samt strategiska
pensionsfrågor
• leda och medverka i olika utvecklings- och
utredningsprojekt, i första hand kopplade till
arbetsrätt, lagar och avtal
KvalifikationerVi vill att du har högskoleexamen inom HR med inriktning mot arbetsrätt, gärna på magister- eller masternivå eller annan högskoleexamen i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig.
Vi vill att du har god kommunikativ förmåga och lätt för att uttrycka dig väl i svenska språket, är bra på att skapa relationer och samarbete samt är lyhörd och smidig i alla olika typer av kontakter. Det är också viktigt att du skapar förståelse för processer och fakta inom hela ansvarsområdet.
För att lyckas i uppdraget krävs det att du har god förmåga att arbete strukturerat och självständigt. Du kan hantera komplexa frågor, analysera och ta in fakta samt göra bedömningar och överväganden. Du är bra på att hantera oförutsedda händelser och snabbt prioritera och verkställa.
Andra viktiga egenskaper är hög integritet och positiv auktoritet samt att du är stresstålig.
För att matcha kraven i uppdraget ser vi att du har flera års gedigen erfarenhet av att tolka, utveckla, utbilda och ge konsultativt stöd i lagar och avtal till specialister och chefer. Du behöver också vara van vid att leda arbetsrättsliga processer som förhandlingar och tvister. Vi ser gärna att du dessutom har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde under februari 2018.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-05
Ange följande referens när du ansöker: A723740
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristina Björned 076-818 82 13
FöretagVarbergs kommun, Personalkontoret
AdressVarbergs kommun, Personalkontoret
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG
Kontorsadress43280 Varberg
Jobbnummer 3755297
Observera att sista ansökningsdag har passerat.