Folkbokföringshandläggare, Skövde
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skövde
2015-01-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Skövde" (publicerad 2018-02-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Skövde,
Tidaholm,
Skara,
Falköping,
Mariestad eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare
innebär i huvudsak att du arbetar med flyttningsärenden. Du utreder och fattar beslut om var människor ska vara folkbokförda. Du samarbetar även med andra myndigheter och har många kontakter med människor både skriftligen och per telefon. Du kommer att möta människor med olika bakgrund och behov, främst via telefon och skriftväxling.
Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.
På folkbokföringssektion 7 i Skövde är vi ca 20 medarbetare och vi tillhör organisationsmässigt folkbokföringskontoret i Göteborg. På Skövdekontoret är vi ca 140 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp, gärna inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller juridik, alternativt flera års relevant erfarenhet av arbete med utredningsarbete/handläggning.
• minst två års arbetslivserfarenhet under de senaste fem åren av utredningsarbete/handläggning.
• kan skapa förtroende, goda relationer och är serviceinriktad
• är resultat- och målinriktad
• ser sammanhang och kan prioritera samt dra slutsatser
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• lätt anpassar dig till nya förutsättningar
• arbetar självständigt och samverkar
• utvecklar din kompetens och ditt arbete
• har goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare och vi tillämpar provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Publiceringsdatum2015-01-30Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
Ersättningindividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCamilla Karp, sektionschef 010-574 60 73
Lena Berntson, facklig kontaktperson ST 010-577 91 61
Martina Forsgren, facklig kontaktperson Saco 010-574 59 15.
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skolgatan 1
54164 Skövde
KontorsadressSkolgatan 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2149464
Observera att sista ansökningsdag har passerat.