Folkbokföringshandläggare, Skatteupplysningen, Falun
Skatteverket / Kontorsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Falun,
Borlänge,
Ludvika,
Avesta,
Mora eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare på Skatteupplysningen
innebär att du ska ge information genom att besvara frågor från allmänheten via telefon inom folkbokföringsområdet. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt där det kommer att ställas höga krav på ett professionellt och serviceinriktat bemötande även under stressiga förhållanden. Du kommer att möta människor med olika bakgrund och behov där det är viktigt att du har en god förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen.
Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. På Skatteupplysningen i Falun är vi cirka 20 medarbetare fördelat på en sektion.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en teoretisk gymnasieutbildning med godkända betyg
• har några års aktuell arbetslivserfarenhet inom service eller kommunikation med erfarenhet av att informera via telefon eller personliga möten
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har god datorvana
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• har god förmåga att hantera stressiga situationer i arbetet.
Det är meriterande om du kan kommunicera på fler språk än svenska och engelska.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan tillämpas.
Om du söker till Skatteupplysningen på flera orter är det viktigt att du prioriterar dem i din ansökan.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-09-22Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBerit Back, sektionschef 010-576 74 91
berit.back@skatteverket.seLinda Elg, HR-konsult 010-574 57 66
linda.elg@skatteverket.seKerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48
Ingela Larsson, facklig kontaktperson Saco 010-572 22 11
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
79186 FALUN
79186 .
Kontorsadress79186 FALUN
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2005424
Observera att sista ansökningsdag har passerat.