First line tech support and knowledge coordinator
Hoodin / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hoodin i Malmö Vill du vara med att bygga företag och skapa bästa möjliga kundupplevelse? Har du programmeringskunskaper, är serviceminded och lösningsorienterad? Har du ett intresse för smarta digitala lösningar? Då borde du bli en del av vårt team.
Hoodin är ett SaaS (software as a service) bolag med en plattform som förenklar och effektiviserar bevakning, informationsinsamling och hanterandet av digitalt innehåll för företag och organisationer. Vi behöver nu förstärkning till vårt team för att se till vår plattform fungerar som den ska och att våra kunder får bästa möjliga värde av den.
Det vi söker är en vad vi kallar "First line tech support and knowledge coordinator".
Rollen har följande ansvarsområden:
• first line support - vilket innebär att vara våra kunders första kontakt när det kommer till frågor om våra produkter. Det innefattar också att ta emot rapportering av tekniska fel samt frågor om vårt API och integrationen.
• uppdatera användarguiden - när vi släpper nya features eller när vi får återkommande frågor angående någon del av vår produkt behöver användarguiden uppdateras.
• hantera buggar - när nya buggar rapporteras behöver systemet felsökas för att bekräfta att buggarna uppstår på ett sådant vis som rapporten anger. Därefter löses buggen av dig själv eller delegeras vidare till någon i utvecklarteamet.
• testning och koncept - du kommer att fungera som kundexpert när det kommer till att vara med planera och testa nya features.
Vi tror att du är:
• intresserad av hur system och teknik kan underlätta vardagen för företag och organisationer
• har någon typ av erfarenhet eller intresse för utveckling, både backend och frontend.
• analytisk och intresserad av användarupplevelsen - du kommer vara bryggan mellan användare och Hoodin. Vad kunderna frågar om och vilka förbättringsområden de upplever är otroligt viktigt för produktutveckling och kommunikation.
• service minded och duktig på att skapa förtroende och bygga relationer.
• pedagogisk och kommunikativ, framför allt i skrift då vår support kommer in via verktyget Zendesk eller email och rollen innebär att ta fram pedagogiskt material.
• intresserad av problemlösning och felsökning.
Som person tror vi dessutom att du är positiv, nyfiken och lösningsorienterad samt tycker om att skapa ordning och struktur. Du är social och värdesätter teamkänslan men kan även arbeta enskilt.
Det är en fördel du har erfarenhet av:
• MySQL och databaser
• något backend-språk, gärna PHP
• Javascript
• kundkontakt från support
• att jobba med digitala tjänster/produkter/utveckling
• att jobba mot deadlines
• att jobba i någon form av Content Management System och/eller CRM/Support verktyg. Erfarenhet från Zendesk är ett extra plus.
Vi har kontor centralt i Malmö, på gångavstånd från Malmö Central. Hos oss finns möjlighet att jobba hemifrån när man behöver och vi erbjuder flexibla arbetstider. Hos oss råder frihet under ansvar.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Fast anställning tills vidare
Publiceringsdatum2018-11-08ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHoodin
AdressHoodin
Humlegatan 2
21127 Malmö
KontorsadressHumlegatan 2, Malmö
Jobbnummer 4446213
Observera att sista ansökningsdag har passerat.