Finsktalande supporttekniker till kund i Borås!

Sigma IT AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigma IT AB i Göteborg, Alingsås, Borås, Jönköping, Skövde eller i hela Sverige

Vi söker nu en finsktalande supporttekniker till en av våra kunder i Borås. Här söker vi dig som har en IT bakgrund antingen från utbildning eller tidigare arbetsliv. I rollen som supporttekniker är du vår kunds första kontakt och således ansiktet utåt. I denna roll ansvarar du för att dokumentera samtliga ärenden och därav är det viktigt att du är noggrann i ditt arbete. Om detta låter som något för dig, sök idag!

Publiceringsdatum
2020-11-30

Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker kommer du bland annat arbeta med:

• Att ta emot, registrera och prioritera ärenden
• Skapa samt dokumentera kunskapsartiklar
• Agera incidentkoordinator
• Ansvara för att hitta och rapportera avvikelser och förbättringar i processen

Vidare är det viktigt att du trivs med att bemöta användare på ett pedagogiskt och professionellt sätt och du gillar att ta stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även kommunikativ, motiveras av att lösa problem och att leverera en kundupplevelse utöver det vanliga.

Vi erbjuder dig

• En chans att utvecklas inom IT
• En engagerad konsultchef som stöttar dig i din karriär
• En familjär stämning och gemensamma aktiviteter med dina Sigma-kollegor
• Tillsvidareanställning med fast månadslön och goda förmåner

Vi söker dig som

• Har ett stort tekniskt intresse
• Har erfarenhet och intresse för att hjälpa användare över telefon/mail/chatt
• Har en relevant eftergymnasial utbildning inom IT/teknik alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• Har obehindrade kunskaper i svenska, finska och engelska i tal och skrift
• Det är meriterande om du har kunskaper i Active directory, Ärendehanteringssystem och Office365

Dina personliga egenskaper väger tungt och en "IT Techare" kännetecknas av en prestigelös attityd där du ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är viktigt för dig. Du tar snabbt till dig ny information och är inte rädd för att ta egna initiativ när du ser att det behövs. Vidare tror vi att du är nyfiken och vill alltid lära dig mer och ser därför behovet av att göra saker innan det faktiskt brinner i knutarna.

Om Sigma IT Tech

Sigma IT Tech startade sin verksamhet 2018 och har cirka 60 konsulter i Göteborg. Vi är specialister på en sak - talanger inom drift, support och infrastruktur. Bland våra kunder finns allt från kommuner till välkända företag och mindre, snabbt växande bolag.

Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultbolag med över 5000 medarbetare. Inom Sigma har vi visionen "Expect a better tomorrow" vilket är vår dagliga ledstjärna; en bättre morgondag för våra konsulter, våra kunder och för samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och har bland annat ett stort engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ. Läs gärna mer om dessa i länken nedan.

http://www.sigmaitc.se/om-oss/csr

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sigma IT AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sigma IT AB (org.nr 556451-9345), https://www.sigmait.se/sv/

Arbetsplats
Sigma IT

Jobbnummer
5466761

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigma IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigma IT AB: