Finsktalande supportpersonal till Servicedesk
IDE Nätverkskonsulterna / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-02-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Finsktalande supportpersonal till Servicedesk" (publicerad 2011-03-16) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IDE Nätverkskonsulterna i Stockholm IDE är specialister på IT-drift för mindre och medelstora företag. Vi är mycket starkt inriktade på Microsofts teknik och arbetar med de senaste versionerna av Microsofts infrastrukturprodukter. År 2009 vann vi Microsoft Partner-of-the-Year i hård konkurrens med 50.000 partners och rekordartade 2.000 tävlingsbidrag. År 2010 vann vi svenska statens förtroende i Kammarkollegiets upphandling vilket innebär att vi nu har ramavtal med den offentliga sektorn i Sverige.
Nu har år 2011 börjat bra med nya affärer och kunder så vi behöver stärka upp vår Service desk med fler finsktalande support tekniker.
Publiceringsdatum2011-02-25Dina arbetsuppgifterSom finsktalande support tekniker kommer du att ingå i vårt team där vi ger support åt våra externa kunder och tillsammans strävar mot att hålla en hög servicenivå. Du kommer att arbeta med incidenter och beställningar i Microsoftmiljö via fjärrverktyg mot våra kunder. Arbetet som servicedesktekniker är varierat och du kommer få hjälpa till med olika tekniska problem både mot våra svensk och finsktalande kunder.
Vem är du?
Du har en dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en supportorganisation och känner att du är rätt person som brinner för service och problemlösning. Du har naturligtvis i grunden ett brinnande intresse för teknik och vill gärna utvecklas och lära dig nytt. Att du är ordningsam och strukturerad är viktigt då vi ibland arbetar under stressade förhållanden. Vi ser gärna att du trivs med att vara en del av ett team och sprider en positiv stämning runt dig.
Du är van att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska, finska och engelska.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som medarbetare hos IDE erbjuds du en trygg arbetsplats på ett stadigt växande företag. Vi är ett lyhört företag där dina idéer och förslag är viktiga och där du själv har en stor möjlighet att vara med och påverka, styra inriktning och utveckling för både dig själv och ditt team.
Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom IT-sektorn. Vi är nyinflyttade i trevliga lokaler på Norra Stationsgatan och har en öppen och glad atmosfär där man delar med sig av kunskap och idéer.
Detta är en heltidstjänst, arbetstiderna löper enligt ett rullande schema på vardagar mellan kl. 06-19.
Kontaktperson för detta jobbAnsökan med lönekrav märks "Supporttekniker-Finsktalande" och skickas till
hr@idenet.com . Eventuella frågor besvaras av Martin Davies via e-post
martin.davies@idenet.com eller på telefon 08 522 90 139.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
hr@idenet.comKontaktMartin Davies, Service Desk Manager, 0704 29 01 73, 08 -522 90 139 (Arbetstelefon),
martin.davies@idenet.comFöretagIDE Nätverkskonsulterna
AdressIDE Nätverkskonsulterna
Norra Stationsgatan 93
11364 STOCKHOLM
KontorsadressNorra Stationsgatan 93
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-522 90 100
Jobbnummer 860908
Observera att sista ansökningsdag har passerat.