Finansiell Controller, Stockholm
Shaya Solutions AB / Controllerjobb / Stockholm
2020-12-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Finansiell Controller, Stockholm" (publicerad 2021-04-19) ⬅️
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 4 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Konsulten kommer framförallt att arbeta med redovisning av värdepapper och anslag samt upprättande av årsredovisningar och rapporter. Rimlighetsbedömning och analys av avvikelser i bokföringen. Kontakter med kunder, revisorer och interna avdelningar. Rollen innefattar även att utveckla Kundens arbetsprocesser.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Civilekonom eller motsvarande.
• 4-6 års erfarenhet av redovisning eller controllerarbete.
• Du har kunskaper inom redovisning och värdepapper.
• Erfarenhet av Excel.
Önskemål om personliga egenskaper:
För att trivas och lyckas i din roll hos Kunden behöver du vara strukturerad, noggrann och drivande. Du gillar att ta initiativ samt att själv söka efter information för att på bästa sätt lösa dina arbetsuppgifter. Som person gillar du att arbeta i grupp, men du är samtidigt van vid att självständigt lösa uppgifter och komma med förbättringsförslag. Du är analytisk med förmågan att vara noggrann med detaljer utan att tappa greppet om helheten.
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 4 månader
Publiceringsdatum2020-12-10ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 5483783
Observera att sista ansökningsdag har passerat.