Financial Controller till välkänt bolag inom telecom
People of Interim & Finance Sweden AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos People of Interim & Finance Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Uppsala,
Nacka,
Jönköping eller i
hela Sverige Har du bakgrund från Big4? Är du en stabil och erfaren financial controller som söker nya utmaningar? Vill du arbeta i ett ledande bolag inom telecom och ta ansvar för viktiga ekonomiska funktioner? Då kan du vara den vi söker!
Om möjligheten
Vi söker en driven och trygg Financial Controller till vår kund, ett välkänt storbolag inom telecom. I denna roll kommer du att arbeta nära bolagets Redovisningschef och stötta denna i flera komplexa frågeställningar. Redovisningsgruppen som man tillhör består av handfull personer och hela enheten är drygt 10 personer inom finance. Utöver detta är det mycket kontakt med andra personer inom ekonomi och finans från andra bolag inom koncernen. I rollen som Financial controller ansvarar du för rapportering till koncernen, driva ett antal projekt kopplat till gruppen och ta huvudansvar för årsredovisningen, skatteredovisning och intern kontroll. Du behöver inte kunna allting från start - gruppen kan ta in konsultstöd från någon av de större byråerna vid behov - men det är viktigt att du har förmågan att förstå helheten och de bakomliggande faktorerna.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
Ansvara för finansiell rapportering till koncernen
Driva och leda olika projekt relaterade till gruppen
Ta huvudansvar för årsredovisningen
Hantera skatteredovisning och säkerställa efterlevnad av relevanta regelverk
Utveckla och upprätthålla intern kontroll
Samarbeta med externa konsulter vid behov för att säkerställa bästa resultat
En anställning hos vår kund innebär en spännande och ansvarsfull roll i ett ledande bolag inom telecom. Du har verkligen möjlighet att påverka och bidra till bolagets framgång samt kommer verka i en dynamisk arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor. Förutom konkurrenskraftig lön och förmåner kommer du ingå i ett väldigt härligt och välkomnade team där du säkerligen kommer att trivas.
Anställningsform: tillsvidareanställning
Start: enligt överenskommelse/innan årsskiftet
Är detta du?
Vi ser att du som söker har 2-5 års erfarenhet inom revision, gärna från big4 samt därefter några års erfarenhet i en liknande roll hos ett större bolag. Det är viktigt att du samlat på dig en god förståelse för finansiella processer och regelverk samt har en stark analytisk förmåga och helhetssyn. Vidare är det viktigt att du har en förmåga att arbeta självständigt och driva egna projekt samt är trygg och stabil i din yrkesroll, med god kommunikationsförmåga.
Frågor
För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller
marcus.strom@peopleoffinance.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.
People of Finance & Interim, en fortsättning på Talents of Sweden är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling - både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår nya LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter - klicka här för att följa
Sökord: financial controller, redovisningsekonom, big4, revision, controlling, analys, redovisning, telecom, jobb, rekrytering
Ersättning Månadslön - Fixed salary
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare People of Interim & Finance Sweden AB (org.nr 559474-6249)
Jobbnummer 8830722
Observera att sista ansökningsdag har passerat.