Financial Assistant till Lidingö

Avanzera / Ekonomiassistentjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
Till ett uppdrag hos en av våra kunder söker vi dig som vill arbeta som Financial Assistant. Vår kund är en oberoende organisation som tillhandahåller omfattande tjänster inom dopningskontroll globalt. Man är verksamma inom 80 länder och har över 300 certifierade dopingkontrollanter. Uppdraget ska påbörjas under oktober månad och beräknas pågå under 1,5 år på heltid med flex. Arbetsplatsen är belägen på Lidingö.

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester.

Publiceringsdatum
2012-09-19

Dina arbetsuppgifter
Detta är en bred roll som omfattar allt från kund- och leverantörsreskontra till bokföring och redovisning. Redovisningsuppgifterna inkluderar även bokföring åt företagets dotterbolag.

Exempel på de uppgifter du kommer att ansvara för:
• Registrera och kontera leverantörsfakturor
• Förbereda betalningsfiler
• Läsa in betalda leverantörsfakturor
• Fakturera, registrera kundinbetalningar (manuellt) och sköta påminnelser
• Avstämningar inför månadsbokslut
• Stämma av bankkonton i ett flertal olika valutor
• Uppdatera valutor i affärssystemet

Bolagen inom koncernen behöver vidareutveckla rutiner och rapporteringssystem och det är något du kan bidra med. Även att arbeta med kostnads och intäkts analyser och agera stöd och bollplank till Key Account Managers.
Du kommer att samarbeta tätt med dina 15 kollegor på kontoret och med kollegor utomlands. Man är 12 nationaliteter totalt och arbetsspråket är engelska.

Bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du kan vara behjälplig vid månads-, kvartals- och årsbokslut samt koncernredovisning liksom om du kan bistå vid rapportering till SCB och SKV med flera.

Man arbetar i ett specifikt system som du får lära dig på plats, men god systemvana är ett krav. Likaså är flytande engelska i tal och skrift.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-27
Ange följande referens när du ansöker: 128
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain, 08-545 28 305

Företag
Avanzera

Adress
Avanzera
Box 853
10137 Stockholm

Jobbnummer
1344563

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera: