Fastighetsstrateg till Ovanåkers kommun
Ovanåkers Kommun / Fastighetsskötarjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Ovanåker,
Hofors,
Sandviken,
Hedemora,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för flera olika verksamhetsområden. Verksamhetsområdena omfattar både stöd och support till övriga förvaltningar samt verksamheter som riktar sig direkt till kommuninnevånare och besökare.
Den röda tråden för oss som arbetar inom kommunstyrelsen är att vi tycker om att bidra till ett attraktivt samhälle för våra invånare.
Publiceringsdatum2021-11-08BeskrivningSom Fastighetsstrateg i Ovanåkers kommun har du uppdraget att utveckla och samordna kommunens fastigheter.
Du kommer att arbeta strategiskt med att säkra kommunens fastighetsbehov på lång sikt. Du arbetar även operativt som byggledare/beställare i kommunens egna byggprojekt. Ett byggprojekt som inom kort kommer sättas igång är en nybyggnation av en förskola.
I rollen som fastighetsstrateg ansvarar du för den samlade bedömningen av kommunens befintliga kapacitet avseende verksamhetslokaler som skolor, förskolor, äldreomsorg och kontorslokaler. I det dagliga arbetet har du ett nära samarbete med fastighetsingenjör, olika verksamhetsrepresentanter och förvaltare.
Som fastighetsstrateg kommer du leda utvecklingen med kommunens fastighetsprocess. Du kommer vara med och skapa rutiner och processer på hur kommunen ska genomföra om- och nybyggnationer på ett hållbart och ekonomiskt tillfredsställande sätt. Försäljning eller inhyrning av lokaler kommer också att bli aktuellt.
Fastighetsstrategen ingår i fastighetsavdelningen som idag är direkt underställd kommunchef.
Dina arbetsuppgifterExempel på arbetsuppgifter:
- Bygg- och projekteringsledning i kommunens byggnationer
- Kontinuerlig dialog med kommunensverksamheter, politiker, revisorer och entreprenörer
- Anlita konsulter och byggentreprenörer enligt lagen om offentlig upphandling (LOU)
- Rapportera budget och ekonomisk uppföljning
- Uppföljning av förvaltningsavtal
- Genomföra skyddsronder
- Ansvarig för hyreskontrakt
KvalifikationerVi söker dig som har relevant högskoleutbildning och lång erfarenhet av kvalificerade fastighetsfrågor, gärna inom ett fastighetsbolag eller från byggherresidan. Erfarenhet från kommunala fastighetsfrågor kan vara meriterande. Du är även en van projektledare och har god förhandlingsvana.
Som person är du initiativrik, prestigelös och pedagogisk i ditt arbets- och förhållningssätt. Du kommer ha många kontakter, såväl internt som externt, vilket gör att det är viktigt att du är duktig på att skapa och underhålla relationer. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift.
AnställningsvillkorVi kommer att intervjua intressanta kandidater löpande under ansökningstiden.
Viss del av arbetstiden kan ske på distans efter överenskommelse.
Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.
Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!
Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2022-01-01 Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOvanåkers kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/112".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ovanåkers kommun (org.nr 212000-2304)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Kommunstyrelseförvaltningen
Kontakt Mattias Bergström
0271-57037 Jobbnummer 6103937
Observera att sista ansökningsdag har passerat.