Fastighetshandläggare till Enköping

Skatteverket / Ekonomijobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Enköping, Strängnäs, Västerås, Uppsala, Eskilstuna eller i hela Sverige

- handlägg och besluta i fastighetstaxeringsärenden

Vi söker ett flertal handläggare som vill vara med att utveckla verksamheten på skattekontoret Enköping.

Ditt nya jobb
innebär att du arbetar med alla förekommande arbetsuppgifter på sektionen, det vill säga att du handlägger, beslutar samt utreder fastighetstaxeringsärenden. Du arbetar även med omprövningar. Vidare kommer du, genom förebyggande arbete, se till att våra register håller hög kvalitet. En naturlig del i arbetet är att besvara skriftliga såväl som muntliga frågor inom området för fastighetstaxering. Vi ser god service till medborgarna som en självklar och viktig del i arbetet och är övertygade om att vi når dit genom att ha en verksamhet som med ditt bidrag ständigt utvecklas.

I arbetet som fastighetshandläggare kommer du att ta fram fastighetens taxeringsvärde och besluta om en taxering. Arbetet innebär att du taxerar olika typer av fastigheter vid olika tillfällen. Du kommer exempelvis att granska hyreshus och lantbruk vart tredje år samt industrier vart sjätte år. Vissa perioder är det ett stort antal ärenden som ska hanteras inom angiven tidsram och det är därför viktigt att du kan organisera och prioritera ditt arbete.

På kontoret arbetar cirka 40 personer  med taxering av fastigheter inom Mälardalsregionen samt med därtill hörande processer och registerhållning. Idag finns det två fastighetssektioner i Enköping. 

Vi söker dig som 

• inom de senaste fem år har erfarenhet av handläggande arbete vid myndighet, bank eller liknande verksamhet alternativt dig som har högskoleutbildning om 120 poäng alternativt 180 högskolepoäng (enligt Bolognamodellen), gärna inom fastighetsekonomi eller värderingsteknik
• är drivande och har god förmåga att arbeta i ett högt tempo såväl självständigt som i grupp
• har en väl utvecklad förmåga att genom kreativitet bidra till verksamhetens utveckling
• kan fatta objektiva och välgrundade beslut samt kan motivera dessa på ett enkelt men övertygande sätt
• kan organisera och prioritera ditt arbete.
• tar ansvar för ditt eget arbete och din egen utveckling samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till andra
• kan skapa och bibehålla såväl interna som externa kontakter
• har förmåga att sätta dig in i andras situation
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Skatteverket gärna med fastighetstaxering eller annan värderingsteknisk erfarenhet inom fastighetsområdet. 

Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningen är tills vidare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Publiceringsdatum
2012-05-23

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mathias Deljerud Hamlin, Kontorschef, 010-5741403
Maria Svantesson, HR konsult, 010-5749110
Ulla Friberg Wallin, ST, 010-5775780
Lennart Odén, SACO, 010-5775715

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1252264

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: