Familjehemssekreterare

Töreboda Kommun / Administratörsjobb / Töreboda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Töreboda, Mariestad, Gullspång, Karlsborg, Tibro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Töreboda Kommun i Töreboda

Töreboda kommun är en liten kommun på 9400 invånare där närheten till varandra i kommunen och samarbete över gränserna är långt utvecklade. Vi har ambitioner att bli den bästa socialtjänsten i Skaraborg både för våra klienter och för våra medarbetare. För uppnå detta har vi en väl bemannad socialtjänst med hög kompetens vilket vi ser som en förutsättning för att kunna bedriva ett bra socialt arbete. Enheten för barn och ungdom består av totalt 18 personer inom barn- och ungdomsgruppen, fördelat på 6 utredare, 5 barnhandläggare, 3 familjehemssekreterare, 1 handläggare för öppna insatser, 1 handläggare för ensamkommande flyktingbarn och 1 familjerättssekreterare. Av dessa är 16 socionomer med examen mellan 1986-2018 och 1 socialpsykolog med magisterexamen i socialt arbete och lång erfarenhet av barnhandläggning. Gruppen har en enhetssamordnare som avlastar enheten med administration. Enheten har en egen enhetschef som är socionom.Vill du komma till oss? En av våra familjehemssekreterare är för närvarande inte i tjänst och denne behöver ersättas under minst sex månader, men möjligtvis längre. Vi söker dig som vill bli en del av vårt fantastiska team och som vill vara med och utveckla socialtjänsten tillsammans med kollegor, samarbetspartners, chefer och politiker. På vår arbetsplats händer det mycket varje dag och vi är en socialtjänst med högt tempo men vi skrattar mycket och är bra på att samverka över gränserna! Vi erbjuder dig handledning varje månad.Uppdraget som familjehemssekreterare Att arbeta som familjehemssekreterare innebär att rekrytera, utreda och utbilda nya familjehem. Familjehemssekreterare jobbar i par tillsammans barnhandläggare i pågående placeringar där familjehemssekreteraren ansvara för att stödja, handleda och fortbilda familjehemmet. Utöver detta ingår också en del administrativa uppgifter kring ersättning.Under hösten 2018 utökade vi antalet familjehemssekreterare till tre för att kunna satsa mer på våra utredningar genom att vara två handläggare i varje ny utredning. Vi vill också satsa mer på familjehemmen avseende utbildning, handledning och riktat stöd för att få ökad kvalité och mer hållbara placeringar. Kvalifikationer Socionomexamen är ett krav. Tidigare erfarenhet av att utreda/stödja/handleda och utbilda familjehem är önskvärt. Meriterande är tidigare arbete med myndighetsutövning. Även erfarenhet av familjebehandling värderas högt, liksom kunskaper och erfarenheter om andra kulturer samt språkkunskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och din förmåga att kunna samarbeta. Körkort B är ett krav.Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.Individuell lönesättning. Vi efterfrågar fullständiga ansökningshandlingar. Anställningsintervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.

Publiceringsdatum
2019-06-19

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-14
Ange följande referens när du ansöker: Ref nr 46/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Töreboda Kommun

Kontorsadress
Börstorpsgatan 1

Jobbnummer
4839814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Töreboda Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Töreboda Kommun: