Familjehemssekreterare

Älmhults kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Socialförvaltningen i Älmhult

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. År 2017 blev vi valda till Årets tillväxtkommun i Sverige. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

Individ och familjeomsorgen, IFO, genomgår en spännande utveckling med ny organisation som innebär en uppdelning i fem enheter med ett närmare chef- och ledarskap. IFO är uppdelat i funktionerna: Mottagning/Utredningsenheten barn, familj och vuxna, Insatsenheten barn, familj, vuxna, Ekonomiskt bistånd/flyktingmottagning, HVB Hagapark samt Behandlingsenheten.

Vi söker nu en familjehemssekreterare till Insatsenheten, som består av 7 heltidstjänster fördelade på enhetschef, socialsekreterare och familjehemssekreterare. Vi erbjuder ett utvecklande arbete i en kompetent arbetsgrupp, där kompentens, egna initiativ och egen utveckling uppmuntras.



Publiceringsdatum
2018-01-30

Arbetsuppgifter
Som familjehemssekreterare i Insatsenheten arbetar du med att rekrytera och utreda nya familjehem samt att utbilda och handleda familjehem i pågående uppdrag. Du arbetar självständigt men också tillsammans med övriga kollegor. Samarbete sker både internt, med övriga enheter inom verksamheten och övriga verksamheter inom kommunen, och externt med andra aktörer utanför kommunen.




Kvalifikationer
Vi söker dig med ett genuint intresse för socialt arbete med barn, familjer och vuxna, och som vill arbeta med att matcha och handleda familjehem i uppdrag för att nå goda resultat för barn och familjer.

Vidare behöver du ha socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och vara väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten.

Som person ser du möjligheter före svårigheter och du tycker om att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. God datorvana och att kunna utrycka sig väl i tal och skrift är även en förutsättning. Därtill letar vi efter dig som besitter nedan förmågor:
• Ansvarstagande
• Initiativtagande
• Engagerad
• Flexibel

Erfarenhet av arbete som familjehemssekreterare är meriterande. Kunskap om BBIC och familjehemsutredningar är också en merit.

För tjänsten krävs körkort B.


ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om vår värdegrund och personalidé samt vad medarbetarna tycker om sina jobb och oss som arbetsgivare: http://www.almhult.se/vardegrund

Vänta inte med att skicka in din ansökan, vi kommer att kalla till intervjuer löpande under ansökningstiden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-18
Ange följande referens när du ansöker: A751131/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Stigsdotter Dahlberg sara-stigsdotter.dahlberg@almhult.se 0476-55468

Företag
Älmhults kommun, Socialförvaltningen

Adress
Älmhults kommun, Socialförvaltningen
Box500
34323 Älmhult

Kontorsadress
Stortorget 1 34323 Älmhult

Jobbnummer
3933144

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älmhults kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun, Socialförvaltningen: