Familjehemskonsulent 75% projekt 2 år
Sollentuna Kommun Barn & Unga / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Barn & Unga i Sollentuna,
Stockholm eller i
hela Sverige I Sollentuna kommun arbetar engagerade och kompetenta medarbetare och ledare. Kvalitet och kundnytta står i fokus för oss. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet. Vi ger våra medarbetare möjlighet att utveckla både verksamheten och sig själva. Vi bygger tillsammans den goda arbetsplatsen - med arbetsglädje och stolthet. Välkommen att bli en av oss, välkommen till Sollentuna!
Vid socialkontoret i Sollentuna arbetar ca 180 personer. Verksamheten är uppdelad i tre avdelningar; avdelningen för vuxna, avdelningen för barn och unga samt administrativa avdelningen.
Socialkontoret eftersträvar att ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning, etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Placeringsenhetens uppdrag är att utreda familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Vi ansvarar för vård och uppföljning av barn och ungdomar som är placerade i familjehem. Arbetet på enheten är uppdelat mellan handläggare som har fokus på rekrytering och det dagliga stödet till familjehemmen och handläggare som har ansvaret för att följa upp barnens vård. Vi arbetar i team med barnet i fokus. Vi lägger stort fokus på de placerade barnen och ungdomarnas skolgång och hälsa.
Antalet ensamkommande barn och ungdomar som kommer till Sollentuna kommun har ökat, likaså återföreningar. Vi har nu genom en förstärkning på en deltidstjänst, fått möjlighet att utveckla vårt arbete med familjehem till ensamkommande barn och ungdomar, samt kontaktpersoner vid återföreningar. Under två år vi söker därför dig som vill arbeta med familjehemsvård hos oss. Tjänsten är som socialsekreterare med ansvar för rekrytering och utredning av kontaktpersoner, kontaktfamiljer, familjehem, samt stöd /vägledning till, och uppföljning av dessa. Utvecklingsarbetet gör vi gemensamt i gruppen.
Du ska ha socionomexamen med flerårig erfarenhet av familjehemsvård och goda kunskaper om lagstiftningen inom socialtjänstens område. Vi vill att du tidigare även arbetat med myndighetsutövning. Erfarenhet av arbete med ensamkommande är meriterande. Vi använder Nya Kälvesten i våra familjehemsutredningar och önskar att du har utbildning i metoden. Du kan förena ett kreativt förändringsarbete med en god administrativ förmåga. Vi vill att du är en empatisk och trygg person med god personlig mognad samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du är ansvarsfull och har lätt för att samarbeta med andra. Arbetsuppgifterna kräver en stor förmåga till självständigt arbete. I tjänsten ingår en del resor och körkort är ett krav.
Vi kan erbjuda dig en arbetsplats som präglas av kvalitet, engagemang och en stor portion humor. Vi tycker att det är viktigt att fortsätta utveckla våra arbetssätt och metoder. Sollentuna kommun har BBIC-licens.
Stor vikt kommer att läggas vid sökandes personliga egenskaper och erfarenheter.
Publiceringsdatum2014-12-23Arbetstider och omfattning75% / Två år Två år
Ersättningindividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Moseley 08-57921252
FöretagSollentuna Kommun Barn & Unga
AdressSollentuna Kommun Barn & Unga
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna
KontorsadressTurebergs Torg 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2112073
Observera att sista ansökningsdag har passerat.