Executive Assistant till globalt fordonsföretag

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2016-11-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Executive Assistant till globalt fordonsföretag" (publicerad 2016-11-25) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en erfaren chefsassistent med fokus på service och leverans? Är du en uppgiftsorienterad, handlingskraftig person som trivs i en självständig och ansvarsfylld roll? Då är tjänsten som Executive Assistant inom automotive något för dig!

Publiceringsdatum
2016-11-11

Om tjänsten
Som Executive Assistant kommer du att ha möjlighet att hantera ett brett spektrum av uppgifter i en global miljö. Du kommer i din roll att stödja två funktioner där du framförallt kommer att tillhandahålla högkvalitativ support till cheferna för de två funktionerna. Rollen innefattar även att ge allmänt stöd till avdelningarna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarområden kommer att bestå av:

• Koordinera och samordna kalenderbokningar och reseadministration
• Stödja och följa upp avdelningarnas strategier och aktiviteter
• Planera och koordinera möten
• Förbereda dokument, presentationer och rapporter
• Hantera inköpsorder och fakturor
• Stödja informationsflödet inom avdelningarna
• Aktivt bidra till att förbättra den interna effektiviteten samt följa upp att arbetet utförs kostnadseffektivt
• Bidra till ett bra samarbeta inom funktionerna
• Tillhandahålla administrativt stöd inom avdelningarna

Uppdraget skall påbörjas vid årsskiftet 2016/17 och kommer initialt att pågå till 2017-06-30. Tjänsten är på heltid med placering i Lundby, Hisingen. Vi rekryterar löpande under ansökingstiden så ansök redan idag!

Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat som chefsassistent med erfarenhet från fordonsindustrin. Detta är ett jobb för dig som har en god administrativ och kommunikativ förmåga samt är serviceminded, flexibel, resultatorienterad samt har en förmåga att både arbeta självständigt och i grupp. Har du dessutom tidigare hanterat konfidentiell information samt har en hög integritet så är detta tjänsten för dig!

Viktigt för tjänsten är:
• tidigare erfarenhet och förståelse av internationella miljöer
• relevant utbildning och gedigen erfarenhet av liknande arbete
• utmärka it-kunskaper (MS Office, Teamplace, SAP R3, EBD etc) samt en förmåga att sätta dig in i nya IT-system
• du är organiserad, strukturerad och har en förmåga att prioritera
• du trivs med att arbeta självständigt och att arbeta i en utmanande roll
• flytande engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Executive Assistant är ett konsultuppdrag med tillsättning i december/januari. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget löpande fram till slutet på juni 2017.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-764 35 23.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3156442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: