Executive Assistant till fordonsindustrin
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2019-04-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Executive Assistant till fordonsindustrin" (publicerad 2019-10-25) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du tidigare arbetat som chefsassistent, administrativ assistent, koordinator eller liknande? Är du strukturerad, noggrann och lösningsorienterad samt har ett ständigt proaktivt tänk i ditt arbete och söker en ny utmaning? Just nu söker vi på Adecco flertalet chefsassistenter för uppdrag hos vår globala kund inom fordonsindustrin.
Publiceringsdatum2019-04-29Om tjänstenSom Chefsassistent/ Administrativ assistent supporterar du vanligtvis en eller flera chefer med diverse administrativa och koordinerande uppgifter. Du kommer bland annat att arbeta mycket med mail- och kalenderhantering, resebokningar och koordinering kring detta. Du kommer också att arbeta med förberedelser inför ledningsmöten med presentationsmaterial och agenda samt protokollföring etc. Du kommer också att koordinera såväl interna som externa resor, event och besök samt vara behjälplig i annat administrativt arbete. Som chefsassistent kommer du att få varierade arbetsdagar med många olika arbetsuppgifter. Du kommer att ha många internationella kontaktytor och kan även komma att få ansvara för egna projekt på avdelningen.
I din roll som Chefsassistent / Administrativ assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Mail- och kalenderhantering
• Förbereda möten, agenda och protokoll
• Förbereda presentationsmaterial
• Planera och koordinera diverse event, besök och konferenser
• Övrigt administrativt arbete
Chefsassistent | Executive Assistant | Manager Assistant | Administrativ Assistent | Management Coordinator
Om dig
Vi söker dig som tidigare arbetat som Chefsassistent, Administrativ assistent, Koordinator eller liknande. Du trivs i en supporterande och koordinerande roll där du får möjligheten att underlätta dagen för andra. Som person är du service-minded, flexibel, effektiv och kommunikativ med hög integritet. Du behöver också vara strukturerad, organiserad och professionell, ha en god planeringsförmåga samt ett proaktivt arbetssätt. Erfarenhet av arbete inom fordonsindustrin eller i ett globalt bolag överlag är också meriterande. Eftersom vår kund arbetar globalt kommer du ha kontaktytor över hela världen, det är därför viktigt att du behärskar både svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Du behöver också ha god datorvana samt lätt för att sätta dig in i nya system.
Du kommer att vara en del av en utmanande internationell affärsmiljö där det finns goda möjligheter att växa professionellt. Om du vill nå dina personliga mål tillsammans med andra människor, är detta din rätta arbetsplats!
Om anställningen
Våra tjänster inom området är konsultuppdrag. Vi får in flertalet liknande uppdrag löpande och vanligtvis ska de tillsättas omgående eller inom en månad. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden och arbetar på plats hos vår kund på Hisingen. Tjänsterna är på heltid, kontorstider. Vanligtvis pågår våra uppdrag initialt under 6 månader. För rätt person finns mycket god chans till förlängning, ibland kan det också finnas chans till anställning direkt hos vår kund efter uppdragsperioden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Julia Algotsson via 031-725 45 38 alt. via e-mail
julia.algotsson@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-10
Ange följande referens när du ansöker: ref-27157
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJulia Algotsson
julia.algotsson@adecco.se 031-725 45 38
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 4756271
Observera att sista ansökningsdag har passerat.