Erfaren och driftig ekonomiassistent rekryteras till Nacka
Avanzera / Ekonomiassistentjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera i Nacka,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Solna eller i
hela Sverige Avanzera Bemanning
Vårt uppdrag:
För anställning hos kund söker vi dig som är erfaren ekonomiassistent. Vår kund är en av Europas ledande distributörer av IT-periferiprodukter och har en årlig omsättning på ungefär 2 miljarder kr. I Sverige är man 22 anställda och kunderna återfinns bland landets PC återförsäljare, systemintegratörer och databutiker. I Europa är man mer än 380 anställda fördelade på 22 lokala försäljningskontor.
Tjänsten ska tillsättas omgående. Det är en tillsvidare anställning på heltid direkt hos vår kund.
Publiceringsdatum2012-11-02Dina arbetsuppgifterTonvikten i ditt arbete ligger på kundreskontra med allt från registrering av inkommande betalningar till hantering av påminnelser och krav samt kontoavstämningar. I arbetsuppgifterna ingår även att bevaka krediter, lägga upp nya kunder i affärssystemet samt viss manuell fakturering. Eftersom det är en liten ekonomiavdelning kommer du förutom kundreskontra även assistera med leverantörsreskontra och övrig administration. Den övriga administration man hanterar på ekonomiavdelningen är relaterad till de avtal man har med kunderna och man bearbetar en hel del statistik i Excel. Arbetet innebär mycket kontakt med moderbolaget i Danmark samt med kunderna.
BakgrundVi söker dig som är erfaren ekonomiassistent, både inom kund- och leverantörsreskontra. I grunden är du gymnasieekonom eller motsvarande. Goda kunskaper i engelska, tal såväl som skrift, är en förutsättning för att sköta kontakterna med Danmark samt att systemet man arbetar i är på engelska. Mycket goda kunskaper i Excel är även det ett krav. Har du dessutom erfarenhet av Microsoft Navision är det meriterande.
Som person är du en doer i den bemärkelsen att du tar tag i saker som behöver göras och tycker det är roligt att ha en bred roll. Du har känsla för kundservice, både internt och externt, samt att du har god känsla för siffror. Förmågan att ta egna initiativ och eget ansvar uppskattas mycket. Andra viktiga egenskaper är samarbetsförmåga, flexibilitet och noggrannhet.
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraSå ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-15
Ange följande referens när du ansöker: 147
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Karbelius, 08-545 28 303
FöretagAvanzera
AdressAvanzera
Box 853
10137 Stockholm
Jobbnummer 1381730
Observera att sista ansökningsdag har passerat.