Erfaren Inköpare till Eurofins i Lidköping!

Eurofins National Service Center Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Lidköping
2023-04-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren Inköpare till Eurofins i Lidköping!" (publicerad 2024-03-22) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eurofins National Service Center Sweden AB i Lidköping, Jönköping, Linköping, Katrineholm, Knivsta eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill anta rollen som Inköpare och bli en del av ett ambitiöst och professionellt team!
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete - allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö.
Vi finns vid din sida varje dag. Vi analyserar till exempel din mat, luften du andas och dina mediciner. Vi säkerställer att de största företagen i världen levererar säkra produkter, äkta ingredienser och korrekt märkning. Eurofins är en global ledare inom analyser med mer än 61.000 medarbetare runtom i världen. Visste du att bara i Lidköping är vi nära 350 medarbetare?
Hos oss finns ett 50-tal olika yrken, bland annat labbingenjörer, systemutvecklare, miljövetare, kundsupportmedarbetare - alla med ett gemensamt mål - Testing for life.
Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.

Vad du kommer att göra hos oss
Du kommer främst att arbeta med två av våra fokusområden, strategiska inköp och kontinuerlig utveckling samt ha ett samordningsansvar för inköpsteamet på totalt tre medarbetare.
När det kommer till strategiska inköpsuppgifter kommer du arbeta proaktivt med att hantera våra nyckelkategorier genom en strategisk inköpsprocess. Ditt arbete kommer att omfattas av intressenthantering, behovsanalys, segmentering, utgiftsanalys, marknadsanalys, skapande av strategier, leverantörspositionering, anbudsgivning, kontraktering och implementering.
I kontinuerliga utvecklingsprojekt kommer du, tillsammans med teamet, att arbeta för att öka vår inköpsmognad på flera sätt. Arbetet kan bestå av processutveckling, processautomation, kvalitetsrutiner, lagerhantering, hantering av masterdata, katalogartiklar, PO-efterlevnad, kommunikation, utbildningar etc.
Arbetet kan ibland även innehålla operativa uppgifter relaterade till vår "Procure to Pay"-process och stöd till intressenter.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att få delta i spännande och utmanande projekt. Detta ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas professionellt i en global koncern med god tillväxt.
Vi är stolta över att verka i Lidköping som 2022 utnämndes till årets superkommun i kategorin "mindre städer/tätorter och landsbygdskommuner" av Dagens Samhälle. Lidköping som kommun sticker ut tack vare en god barn- och äldreomsorg, bra ekonomi och arbetsmarknad, samt ett allt bättre kulturliv och fina fritidsmöjligheter. Vill du läsa mer om superkommunen? Besök Lidköpings kommuns hemsida: www.lidkoping.se

Vem är du som söker?
Vi utgår från att du känner dig komfortabel med strategiskt inköpsarbete och att du brinner lite extra för utvecklingsfrågor. Du har god kommunikationsförmåga och erfarenhet av hantering av intressenter. Du har förmågan att arbeta initiativtagande på egen hand, men också i samarbete med andra. Vi värdesätter att du har ett positivt förhållningssätt och att du har förmågan att anpassa dig till förändringar även i stunder när det är många bollar i luften. Vidare ska du ha ett lösningsfokuserat arbetssätt samt förmågan att lära dig många nya IT-system.
Goda kunskaper i Office-paketet och i synnerhet Excel är ett krav och du behärskar svenska- och engelska språket mycket väl, både i tal- och skrift.
Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller utbildning inom inköpsområdet ses som meriterande. Har du även i tidigare arbeten haft en samordnande roll eller varit teamledare ses det också som meriterande.

Praktisk information:
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Tjänsten avser tillsvidareanställning, provanställning kommer att tillämpas. Avser heltid- och dagtid. Lön och startdatum enligt överenskommelse.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Erik Carlström, Finance Director NSC Sweden, erikcarlstrom@eurofins.se
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Damir Sabotic, HR-Generalist, damirsabotic@eurofins.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Eurofins National Service Center Sweden AB (org.nr 556718-1499)
Sjöhagsgatan 1 (visa karta)
531 40  LIDKÖPING

Arbetsplats
Eurofins National Service Center

Jobbnummer
7703091

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eurofins National Service Center Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eurofins National Service Center Sweden AB: