Erfaren HR-specialist till Verksamhetsstöd, Gävle

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Gävle
2017-03-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren HR-specialist till Verksamhetsstöd, Gävle" (publicerad 2017-08-30) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 40 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad vid HR-enheten inom Avdelningen verksamhetsstöd. Avdelningen ansvarar för Statens servicecenters egen administration som omfattar myndighetens ekonomiska styrning, HR, upphandling och inköp, arkiv och registratur samt fastighets- och internservice. Avdelningen är placerad vid huvudkontoret i Gävle.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I HR-enhetens ansvarsområde ingår kompetensförsörjning, lönebildning, arbetsmiljö och övriga HR-relaterade frågor. Eftersom myndigheten är ung och i stark tillväxt finns det stort behov av utveckling och anpassning av både nya och redan framtagna HR-processer och verktyg. HR-enheten medverkar även i övriga avdelningars utvecklings- och förändringsarbete.

Som HR-specialist kommer du att arbeta såväl operativt som strategiskt inom hela HR-området. I arbetet ingår att stödja myndighetens chefer i HR-frågor. Förhandlingar och samverkan med arbetstagarorganisationerna ingår även i arbetsuppgifterna. Myndighetens kompetensförsörjning sker dels genom rekrytering men även med verksamhetsövergångar från andra statliga myndigheter. Arbetet har en hög grad av självständighet samtidigt som du kommer att vara en av fyra medarbetare i vårt HR-team.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom HR-området eller motsvarande utbildning
• Flerårig erfarenhet av operativt och strategiskt arbete inom HR
• Goda kunskaper om arbetsrättsliga frågor
• Goda kunskaper i MS Office

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet från HR-området inom statlig verksamhet
• Erfarenhet från utvecklings- och förändringsarbete

Vidare ska du:
• Ha god förmåga att planera och organisera ditt arbete
• Ha förmåga till helhetssyn och strategiskt tänkande
• Vara initiativrik och utvecklingsorienterad
• Ha god samarbetsförmåga
• Ha god kommunikationsförmåga i tal och skrift

Publiceringsdatum
2017-03-17

Övrig information
Anställningen är placerad i Gävle.
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen innebär en del resande.
Vi tillämpar provanställning.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Britt Zetterberg, HR-chef britt.zetterberg@statenssc.se 010-45 60 121

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
FE 15
80171 Gävle

Kontorsadress
FE 15

Jobbnummer
3382897

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: