Erfaren ekonomiassistent till Smarteyes
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Om verksamheten
Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor. Vi expanderar ständigt och har butiker även i Danmark och Tyskland. Smarteyes har idag ca 90 butiker och omsätter ca 600 Mkr.
Vi är övertygade om att vår ambition att vara nytänkande, att alltid ligga steget före våra branschkollegor och att erbjuda varje kund ett personligt och professionellt bemötande är en nyckel till vår framgång. Att vi dessutom har en tydlig affärsidé och lever i ett värderingstyrt företag förenklar alla medarbetares dagliga arbete.
Våra värderingar: Vi gör det enkelt, Vi visar omtanke, Vi tror på förändring
Smarteyes erbjuder dig en arbetsplats där eget initiativ, delaktighet, utveckling och samarbete med engagerade kollegor är en del av det dagliga arbetet. Hos Smarteyes är medarbetaren vår viktigaste tillgång och 2016 utsågs Smarteyes till en av Sveriges bästa arbetsplatser av organisationen Great place to work. Att vi dessutom ständigt växer och att vår framtid ligger i våra egna händer gör att tjänsten är extra spännande!
Publiceringsdatum2017-01-17Dina arbetsuppgifterVi söker en driven ekonomiassistent till Smarteyes ekonomienhet i Göteborg. Du kommer vara en del av ett engagerat och kunnigt team där du har en viktig roll som svarar till både ekonomiansvarig för den svenska verksamheten och till CFO för samtliga länder. Ditt huvudsakliga ansvar är bankavstämningar och kundreskontra för det svenska bolaget. I rollen ingår mycket kommunikation med både interna och externa kontakter vilket ställer krav på social förmåga och servicekänsla.
I din roll kommer du vidare ansvara för:
• Avstämningar och bokningar av banken samt registreringar av förskottsbetalningar
• Administration, bevakning, hantering och avstämningar av kundreskontra
• Kontoavstämningar och registrering av bokföringstransaktioner i samband med månadsbokslut
• Interna och externa kontakter med butiker och kunder
• Avtalshantering
• Ad hoc ekonomirelaterade arbetsuppgifter
• Back-up och avlastning vid arbetstoppar för arbetsuppgifter relaterade till leverantörsreskontran
Vem är du?
Till tjänsten som ekonomiassistent söker vi dig med en relevant ekonomisk utbildning med minst två års erfarenhet av likvärdigt arbete. Vidare har du god datavana och kan lätt sätta dig in i nya system.
Som person tror vi att du är noggrann och rutinskapande i arbetet samtidigt som du är flitig och effektiv. Det är viktigt att du är självständig i din roll som ekonomiassistent och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du räds inte förändringar och gillar att arbeta i en dynamisk miljö. Vi ser att du är handlingskraftig och har förmågan att vara flexibel. Du har god förmåga att se helheten i arbetsprocesser samt har ett verksamhetsintresse där du lätt kan se kopplingen mellan verksamhet och siffor.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, noggrann och driven. Du tycker om att arbeta självständigt och klarar av ett högt tempo när det krävs. Vidare är du en person som är duktig på att samarbeta och är plikttrogen, du har nära till skratt och bidrar till en positiv anda på arbetsplatsen.
Du uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift och du har goda kunskaper i engelska. Vidare arbetar du obehindrat i Excel. Affärssystemet som används idag är Navision och Medius, har du erfarenhet av dessa är detta meriterande.
Vidare talar och skriver du Svenska och Engelska obehindrat.
Du erbjuds
Du kommer erbjudas en bred, omväxlande roll inom ekonomi på ett ungt och dynamiskt svenskt företag som präglas av nytänkande och socialt ansvarstagande. Detta gör att det finns goda möjligheter för fortsatt utveckling inom Smarteyes. Vidare blir du en del av ett glatt team i en öppen och prestigelös arbetsmiljö där man jobbar mot gemensamma mål. Smarteyes sitter i trevliga lokaler på Vallgatan, mitt i centrala Göteborg.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning, varför du vid frågor är varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Isacson på tel.nr 0766-331448 alternativt via mail:
charlotta.isacson@jurek.se. Då urvalet sker löpande är du välkommen med din ansökan redan idag via
www.jurek.se.Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotta Isacson 0766-33 14 48
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 3266224
Observera att sista ansökningsdag har passerat.